duminică, 22 februarie 2015

Supa crema de ciuperci cu parmezan



   Nu a trecut mult timp de la ultima reteta cu supa crema si iata ca am facut din nou. De data aceasta mi-au facut cu ochiul niste ciuperci albe si grasane carora nu le-am putut rezista! Cu gandul la frigul de afara care se pare ca nu ne da pace, am facut o supita calda si hranitoare tocmai buna pentru zile geroase. Este extrem de usor de facut, toate legumele se gatesc la cuptor, iar parmezanul nu-i musai dar pentru un gust mai aparte merita pus. Nu uitati ca acest preparat poate fi de post daca nu adaugati parmezan!

Aveti nevoie de:

  • 1kg ciuperci intregi
  • 2 cepe medii
  • 4 catei de usturoi subtirei
  • 3 linguri cu ulei de masline
  • 30g parmezan ras
  • 1 lingurita rasa cu sare fina
  • piper
  • 2 lingurite rase cu oregano uscat
  • 1 lingurita cu busuioc uscat
  • 1/2 lingurita cu cimbru uscat
  • 800+100ml apa
   Numar portii: 4

   Ciupercile daca sunt mari se taie in 4 sau 8 bucati. De obicei nu curat ciupercile de coaja doar le spal foarte bine in mai multe ape. Dupa ce am spalat ciupercile, le-am taiat si le-am pus intr-un bol mare. Cepele le-am curatat si spalat, dupa care le-am taiat julien si le-am pus in bol peste ciuperci. Usturoiul l-am zdrobit si l-am pus si pe el in bol peste legume. Am pudrat tot cu sare, piper, oregano si busuioc si am stropit tot cu 3 linguri cu ulei de masline. Am amestecat foarte bine dupa care le-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt si le-am aranjat pentru a nu sta una peste alta.


   Le-am bagat la copt la 200 de grade Celsius pentru aproximativ 30 de minute timp in care ceapa sa inmuiat iar ciupercile s-au rumenit putin.


    Dupa ce s-au racit le-am pus intr-un blender impreuna cu 100ml apa si cimbrul uscat. Le-am blenduit la viteza mare pana cand am obtinut o crema foarte fina. Se pot pune in mai multe transe in cazul in care blenderul este mic si puteti pastra cateva ciuperci pentru decor.
   Am pus crema obtinuta intr-o oala care nu prinde impreuna cu parmezanul ras si 200-300ml de apa. Am pus oala pe foc adaugand apa putin cate putin pana cand am ajuns la consistenta dorita, in total 800ml apa. Aici depinde si de gustul fiecaruia asa ca puteti pune apa cat doriti pana cand ajungeti la consistenta dorita. 
   Am servit supa calda cu crutoane crocante si aromate, reteta care o puteti gasi AICI.

   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu