marți, 10 februarie 2015

Prajitura cu gris, mascarpone, ciocolata si fructe




   Azi va arat cea mai usoara reteta de prajitura foarte gustoasa, siropoasa si foarte fina datorita cremei de mascarpone si a ciocolatei care efectiv se topeste in gura. Blatul este cel mai usor de facut, de fapt este o budinca de gris cu fructe, insiropata cu lapte. Pentru decor se poate folosi orice, de exemplu fructe proaspete, ciocolata topita, bombonele, zahar pudra, cacao...

   Avem o felie si pentru indragostiti ca tot se apropie Valentine's Day.


Aveti nevoie de:

BLAT

  • 250g gris
  • 1l lapte
  • 200g zahar
  • 5 oua
  • 2 lingurite esenta de vanilie
  • coaja rasa de la o lamaie mica
  • 250-300g fructe din compot

CREMA ALBA

  • 500g mascarpone
  • 7 linguri cu zahar pudra (nu pline cu mot dar nici rase)
  • 2 lingurite cu esenta de vanilie

CREMA NEAGRA

  • 200g ciocolata amaruie
  • 4 linguri ulei de floarea soarelui
  • 8 linguri lapte


   Ca fructe am folosit gutui din compot, dar merg de minune si niste visine acrisoare. Gutuile le-am taiat bucatele.


   Blatul l-am facut exact ca AICI, doar ca am adaugat aproape 1l de lapte si l-am strecurat inainte de al pune peste blat. Zic aproape 1l de lapte deoarece 8 linguri cu lapte vor fi puse impreuna cu ciocolata amaruie la topit.


   Am pus ciocolata la topit impreuna cu 4 linguri de ulei si 8 linguri cu lapte. Dupa topire am lasat la racit complet. Chiar daca este moale, ciocolata se va intarii la rece.
    Crema de mascarpone sau crema alba am facut-o astfel: am pus intr-un bol crema mascarpone, 7 linguri cu zahar pudra si 2 lingurite cu esenta de vanilie. Cu ajutorul mixerului am mixat foarte bine compozitia dar nu foarte mult pentru a nu devenii foarte moale.
   Pe blatul de gris racit am adaugat ciocolata topita si am dat la rece pentru a fi mai usor de intins crema de mascarpone.


   Dupa ce s-a intarit ciocolata, am pus crema alba.


   Am nivelat si am dat totul la rece pentru minim 3 ore dupa care am ornat prajitura cu fructe proaspete, bombonele si migdale. Daca sta la rece peste noapte este si mai bine.
   V-am convins ca este o prajitura foarte usor de preparat? Noi inca nu ne dam seama cum de s-a terimat atat de repede.

   Spor la dulciurit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu