marți, 27 ianuarie 2015

Chec cu unt si ciocolata



   Nu sunt mare fan, dar acest chec m-a atras foarte mult datorita aspectului. Banuiam ca la gust este exact ca pentru sufletul meu. Partea de jos este un blat ciocolatos iar partea de sus este un blat pufos si totodata umed datorita untului. Cele doua blaturi se combina perfect iar rezultatul este foarte gustos. Sa va spun drept, reteta originala nu a fost chiar pe placul meu deoarece blatul a crescut foarte greu, asa ca am facut mici modificari si voila... blat pufos si gata pentru a va prezenta inca o reteta care imi place la nebunie.

Ingrediente:


   blat negru:

  • 150g ciocolata amaruie
  • 50g unt 65% grasime
  • 50g zahar
  • 35g faina
  • 1 ou
  • 2 lingurite esenta de rom

   blat alb:

  • 120g unt 65% grasime
  • 150g faina
  • 100g zahar
  • 50ml lapte
  • 2 oua
  • 2 lingurite de praf de copt
  • 2 lingurite esenta de vanilie

   Pentru prepararea acestui chec aveti nevoie de o forma de copt cu dimensiunile de 10x25 sau 8x27 sau 10x20 dar aici este posibil sa creasca peste.
   Am copt checul pe programul de caldura sus si jos nu pe cel de ventilatie care nu prea este recomandat pentru prepararea checurilor, cozonacilor sau a altor produse care cresc.


   Pentru blatul negru se topesc impreuna ciocolata si untul dupa care se lasa la racit. 
   Intr-un bol se mixeaza ciocolata topita si zaharul pana cand se dizolva. Se adauga oul intreg, se mixeaza bine dupa care se adauga esenta de rom si faina pusa cu lingurita.


   Se unge cu unt o forma de chec dupa care se tapeteaza cu hartie de copt (nu-i musai hartie de copt).


   Se adauga aluatul si se niveleaza.


   Se baga in cuptorul incins in prealabil la 180 grade Celsius pentru fix 15 minute timp in care nu se deschide usa cuptorului decat dupa terminarea programului. Dupa copt se lasa la racit.


   Pentru blatul alb se mixeaza untul si zaharul pana cand acesta se dizolva. Se adauga cate un galbenus de ou mixat bine dupa fiecare, urmate de catre esenta de vanilie si un praf de sare. Praful de copt se amesteca cu faina si se adauga cu lingurita peste aluatul in formare. Din cand in cand se adauga si putin lapte alternand cu faina.


   Albusurile se mixeaza la viteza mare pana cand devin spuma si nu curg din bol, aproximati 5 minute. Cu ajutorul unui tel se incorporeaza usor in compozitia de aluat alb.


   Iata si un mic filmulet unde puteti vedea cum se introduce spuma de albusuri in aluat:

video

   Peste blatul de ciocolata racit se adauga aluatul alb.
   Se niveleaza si se baga in cuptorul preincalzit la 160 de grade Celsius pentru aproximativ 70 de minute. Nu se deschide usa cuptorului timp de 30-35 de minute deoarece checul se va lasa. Se verifica cu scobitoarea daca este copt.
   La mine dupa 40 de minute era rumen. Arata foarte bine la exterior dar dupa ce l-am verificat cu scobitoarea mi-am dat seama ca mai are nevoie de timp pentru coacere deoarece era plina cu aluat. Asa ca l-am acoperit cu o folie de aluminiu pentru a nu se mai rumenii si l-am verificat iar dupa 20 de minute. De data aceasta scobitoarea era uscata, dar ca sa fiu sigura ca s-a copt bine l-am mai lasat pentru 10 minute.
   Dupa ce se termina timpul de coacere se scoate checul din cuptor si se intoarce forma de copt pe o parte pentru a nu se lasa. Daca se lasa, se lasa pe o parte si nu va fi foarte vizibil.


   Se lasa la racit, se pudreaza cu zahar pudra si se poate servi.
   Sa aveti pofta!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu