marți, 25 noiembrie 2014

Muschi de porc cu crusta dulce - acrisoara


   
   Muschi de porc cu crusta dulce - acrisoara, mmm atat de bun si gustos. Daca sunteti in cautarea unui nou si diferit mod de a prepara muschiul de porc iata o reteta care cu siguranta este ceea ce cautati. Aceasta aroma dulce - acrisoara se potriveste de minune si ii da o cu totul alta nota fata de obisnuita reteta in care muschiul de porc este gatit. Este o reteta delicioasa si ideala pentru o masa in familie sau alaturi de prieteni. Daca doriti sa veniti cu ceva nou si sa iesiti in evidenta, este perfecta! Ramane la alegera voastra cu ce garnitura puteti servi. Si pentru ca am vorbit prea mult si stiti cum se spune " Vorba multa saracia omului! " sau poate " Vorba dulce, mult aduce! " cine stie, cred ca este cazul sa va prezint si modul de preparare:


Ingrediente:

  • 1 kg muschi de porc (pana la 2 kg)
  • 1 lingurita salvie uscata
  • 1/2 lingurita sare
  • 1 varf lingurita  cu piper
  • 2 catei de usturoi zdrobiti
  • 1/2 ceasca apa

Crusta:

  • 1/2 cana cu zahar brun
  • 1 lingura amidon de porumb
  • 1/4 cana otet balsamic
  • 100ml apa
  • 2 linguri cu sos de soia

     Am amestecat intr-un bol salvia, usturoiul zdrobit, sarea si piperul.
     Dupa ce am curatat si spalat carnea, am uns bine cu acest amestec. Am luat 2 bucati de muschi pentru a fi mai bine patrunse dupa gatire. Si iata si cele doua bucati de muschiulet care au intrat la fix intr-un vas de yena. Am adaugat si 1/2 ceasca cu apa dupa care am bagat totul in cuptorul preincalzit la 170 grade Celsius pentru aproximativ 2 ore si 30 minute.


   Dupa o ora de stat la rumenit (timp in care din cand in cand am mai stropit muschiuletul cu apa din tava), am intors buchatile de muschiulet. Dupa ce a trecut si cea de-a 2 ora de rumenit, am intors iar muschiuletul, iar in cele 30 minute am adaugat si sosul dulce acrisor pentru crusta. Sosul l-am facut in ultima ora de stat la rumenit. Intr-un vas care nu prinde am adaugat toate ingredientele: zaharul, sosul de soia, apa, otetul balsamic si amidonul de porumb si le-am pus pe foc. Am amestecat bine pana cand zaharul s-a topit iar sosul a inceput sa se intareasca, aproximativ 5 minute. Cu o lingura am stropit carnea cu acest sos de 4 ori in timpul celor 30 minute de coacere. Nu am pus sos din tava peste carne deoarece avea alt gust.
   Dupa ce am scos muschiuletul din cuptor, am separat sosul din tava. 


   Inainte de a servi putei pune cate o lingura de sos pe fiecare felie de muschi sau separat. 
   Pe noi ne-a fascinat aceasta reteta. Este foarte gustoasa si merge de minune cu castraveti murati. Deci nu trebuie sa lipseasca de pe masa de sarbatori si nu numai.

   Sa aveti pofta si sa fiti sanatosi!




2 comentarii:

  1. Am o intrebare, va rog: 2 ore jumatate pentru muschiul de porc mi se pare cam mult. Nu iese cam uscata carnea ? Multumesc, Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, nu devine uscat. In 2 ore si jumatate muschiuletul devine foarte moale si se desface imediat cand bagi furculita in el. Se poate acoperi cu o folie de aluminiu in cazul in care credeti ca poate face crusta. Dar mentionez, este facut in vas de yena, la temperatura mica-medie, cuptor electric.

    RăspundețiȘtergere