sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Ghiveci de legume



   In perioada asta a postului tare bine ar merge un ghiveci cu multe legume. Am facut aceasta reteta cu cateva saptamani in urma dar nu am vrut sa o postez deorece mi-am spus ca ce rost are, doar este o mancare care cred ca toata lumea stie sa o faca. Insa mi-am dat seama ca am facut o greseala deoarece ghiveciul de legume a iesit bestial de bun. Dulce - acrisor, cu o bogata aroma de legume, mai ales vinetele care au facut senzatie. Si uite cum azi am facut din nou aceasta reteta pentru voi. Iata si ingredientele:

Aveti nevoie de:

  • 5 cartofi mici spre medii
  • 1 dovlecel 
  • 2 vinete subtirele
  • 2 gogosari rosii
  • 2 ardei capia
  • 1 ardei gras verde
  • 2 cepe medii
  • 5 morcovi subtirei
  • 5-6 rosii (sau 400ml pulpa de rosii)
  • 6 linguri ulei de floarea soarelui
  • 1/2 lingurita sare (sau mai mult in functie de cum va place)
  • 1 varf lingurita de piper
  • 1 lingurita de oregano
  • 1 lingurita de busuioc
  • 2 lingurite de patrunjel uscat
  • 1 lingurita de boia dulce
  • 4 foi de dafin
  • 700ml apa
   Timp de preparare: 1 ora      Numar portii: 5.

   Pentru inceput am curatat si spalat toate legumele. Am pus ceapa tocata marunt la calit in 6 linguri de ulei. Dupa ce s-a colorat putin am adaugat pulpa de rosii (sau rosiile taiate cubulete mici). Dupa 4 minute de fiert, am adaugat 700ml apa si condimentele: busuiocul, boiaua de ardei dulce, oregano, piperul, sarea si foile de dafin.


   Am amestecat si dupa ce a dat putin in clocot am adaugat morcovul taiat rondele, ardeiul gras, ardeiul capia si gogosarii taiati julien.


   Am acoperit si am lasat totul sa fiarba pentru aproximativ 10 minute pe ochiul mare de aragaz la foc mic, dupa care am adaugat cartofii taiati cubulete.


      Dupa 20 minute de fiert am adaugat vinetele si dovlecelul taiate cubulete. Am mai adaugat sare si 1 ceasca cu apa. Vinetele si dovlecelul sunt de preferat mai mici deoarece nu au semintele mature si sunt mai usor de tolerat de catre stomacelul nostru. In cazul in care sunt mari, ar fi bine sa le indepartati.


   Am acoperit si am lasat totul sa fiarba la foc mic pentru aproximativ 20 minute, timp in care vinetele si dovlecelul s-au inmuiat. 
   La sfarsit am adaugat patrunjelul uscat, binenteles ca merge si patrunjel poaspat, dupa care nu am mai avut rabdare si mi-am pus o portie mare cat pentru doi.
   
   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu