miercuri, 14 mai 2014

Varza calita cu costita afumata


   Ca tot ploua si este frig, am zis ca merge o varza calita cu mamaliga si ardei iute asa ca pentru iarna :)). Nu de alta dar am primit de la socrii doua verze mari si imediat am facut legatura intre ele cu putina costita afumata, putin marar si cimbru, mmmm.

Aveti nevoie de:

  • 2 verze murate mari
  • 200g costita afumata
  • 300g pulpa de rosii (2 linguri pasta de tomate)
  • 1 morcov subtirel
  • 2 cepe
  • 2 lingurite piper boabe
  • 3 foi de dafin
  • 2 lingurite boia dulce
  • 1 lingurita cimbru uscat
  • 1 lingurita busuioc uscat
  • 5 linguri ulei
  • 1 legatura marar

   Inainte de a prepara aceasta varzica tare gustoasa, se tine varza la desarat. Eu am taiat cotorul in forma de con si l-am scos dupa care am desfacut fiecare frunza, le-am spalat in 3 ape si le-am tinut timp de 1 ora in apa rece.


   Intr-un vas inalt care merge si la cuptor, am calit ceapa taiata marunt dupa care am adaugat costita taiata fasii subtiri. Am lasat putin la sfarait si am adaugat morcovul taiat rondele.


   Am amestecat si am adaugat si pulpa de rosii. La fel am lasat la sfarait dupa care am pus varza tocata marunt. Nu am stors foarte tare varza de apa deoarece nu am adaugat apa in oala.


   Am amestecat, dupa care am adaugat toate condimentele. Am acoperit cu un capac, fara a iesi pic de abur si am lasat totul sa fiarba la foc mic timp de 1 ora amestecand din cand in cand.


   Dupa 1 ora de sfarait pe aragaz (puteti adauga in acest timp putina apa in cazul in care ramane fara) am bagat varzica la cuptor, la 180 grade Celsius pentru 30 minute, iar dupa acest timp am adaugat si mararul tocat marunt.
   Asta este tot! Binenteles ca am facut si un pui de mamaliga unde puteti gasi reteta aici, care a mers ca unsa alaturi de cativa ardei iuti.

   Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu