joi, 1 mai 2014

Tocanita de cartofi cu carne de porc



   In copilarie cand eram intrebata care este mancarea mea preferata... nu, nu erau cartofii prajiti, numaidecat raspundeam " Cocanita de caitofioi". Tin minte ca la gradinita ne dadeau o zeama lunga cu cartofi (si nu numai asta, multe alte mancaruri facute la repezeala) de care imi aduc si acum aminte si de multe ori chiar imi este dor de acel gust. O alta mancare de care imi este dor este mancarea de castraveti murati. Cine era cuminte si termina repede tot din farfurie, primea bonus. Ce credeti? Primeam tot timpul bonus. Nu pot spune acelasi lucru si despre ciorba unde trebuia sa aleg fiecare verdeata si leguma care nu imi placeau de niciun fel. Carnea nici nu vroiam sa o vad, deci sigur mancarica de castraveti murati si tocanita de cartofi nu aveau carne. Si binenteles ca acum preferintele sunt altele si gustul altfel. Daca nu are patrunjel si putina carnita, parca nu este tocanita!

   Aveti nevoie de:

  • 500g carne de porc (pulpa, muschi, gulas)
  • 1kg cartofi
  • 3 cepe medii
  • 1 ardei gras mare
  • 500ml pulpa de rosii (3 linguri pasta de tomate)
  • 1 lingurita boia dulce
  • 1 lingurita oregano uscat
  • 1 1/2 lingurita rasa sare
  • 1/2 lingurita piper macinat
  • 1/2 lingurita cimbru
  • 3 foi de dafin
  • 3 linguri ulei
  • 800ml apa
  • 1 legatura mica patrunjel
   Vor iesi 4 portii. Timp de preparare: 1 ora si 30 minute.

   Daca vreau sa fac mancare cu sos de rosii si nu am foi de dafin in casa, imi iau gandul. Nu stiu la voi cum sta treaba, dar la mine parca nu are gust mancarea daca nu pun si cateva foi de dafin.

   Ceapa se toaca marunt si se pune la calit intr-o oala cu cele 3 linguri de ulei. Dupa ce devine sticloasa se adauga si ardeiul gras taiat cubulete. Eu am un amestec la congelator de aceea se vad si cateva cuburi rosii.


   Dupa 2 minute de sfarait, se adauga carnea taiata cuburi. Se lasa pentru aproximativ 5 minute dupa care se adauga pulpa de rosii si se mai tin impeuna la calit pentru aproximativ 3-4 minute.


   Se adauga apa si condimentele: sare, piper, boia, oregano, cimbru si nu in ultimul rand foile de dafin. Se amesteca, se acopera si se lasa la fiert pentru aproximativ 40 minute la foc mic.


   Intre timp se pregatesc si cartofii si se pun dupa cele 40 minute taiati cubulete.


   Se lasa la fiert pentru aproximativ 30-40 minute, tot la foc mic sau pana cand cartofii sunt bine fierti. Se adauga putina apa daca este prea groasa mancarea dar cat timp totul este acoperit nu are cum sa scada atat de repede. Cartofii in general dupa maxim 30 minute sunt fierti dar nu stiu ce cartofi am nimerit ca dupa 30 minute tot tari erau, asa ca am dat focul mai tare pentru 10 minute. Daca este prea zeama lunga, se lasa la fiert pentru inca 10 minute fara capac sau se pot adauga 2 lingurite de faina frecate cu putina apa pentru a deveni mai groasa. La sfarsit se opreste focul, se potriveste de sare si se adauga tot patrunjelul tocat marunt. Se amesteca si se lasa la odihnit.

   Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu