marți, 20 mai 2014

Fondant din pasta de zahar



   Am facut acest fondant, deoarece aveam nevoie de niste figurine pentru cupcakes-urile cu menta care au iesit dementiale. Binenteles ca acum visez la un tort cu multi trandafirasi pe el. Deci ce mai tura vura, va spun din start ca atat reteta cat si figurinele sunt foarte usor de realizat. Am pus si un filmulet cu modul de creare a tradafirilor. Pentru alte figurine, gen fundite, fluturasi, inimioare, va puteti folosi propria imaginatie si binenteles cu ajutorul unui cutit cu lama subtire. Sau ca tot youtube-ul este plin de tutoriale care mai de care puteti gasi orice va trece prin cap pentru a realiza figurine mai sofisticate.

FONDANT:

  •  400-500g zahar pudra
  • 2 linguri amidon de porumb
  • 5g gelatina (3 lingurite rase)
  • 2 linguri apa rece
  • 2 linguri miere
  • 2 linguri ulei de cocos sau palmier
  • colorant alimentar: verde
   Mierea trebuie sa fie deschisa la culoare pentru a iesi un fondant alb. Si nu uitati cu acest fondant se poate imbraca si un tort.

   Treaba cu fondantul sta cam asa: intr-un bol am cernut 300g zahar si amidonul (se cern pentru a nu ramane cocoloase cand se adauga restul ingredientelor si pentru a obtine o pasta fina). Intr-un castron mic am pus gelatina la hidratat cu 2 linguri de apa timp de 5 minute. Dupa cele 5 minute am pus castronul pe foc pana cand aceasta s-a dizolvat (maxim 1 minut). Atentie foc mic si in nici un caz gelatina nu trebuie sa fiarba. Am adaugat mierea si uleiul de palmier (nu ulei de floarea soarelui deoarece va mirosi a ulei de mancare) si le-am lasat si pe ele putin la bain marie timp de 2 minute. Am amesecat bine, am facut o gaura in mijlocul zaharului si am adaugat compozitia de gelatina.

   Cu o lingura de lemn am inceput sa amestec imediat si repede pentru a nu se raci si pentru a lua cat mai mult zahar.


   Dupa ce nu am mai putut amesteca, am trecut la framantat timp de 10 minute. Pentru a fi mai usor de manevrat, mi-am uns mainile cu ulei, exact ca la un aluat de paine. Cele 300g de zahar mi-au fost de ajuns. De obicei se mai cere zahar si va fi nevoie sa adaugati. Cum va dati seama? Fondantul este prea lipicios. Cu putin zahar se ajunge la consistenta dorita, adica ca a unei plasteline.


   Am impartit fondantul in 2 bucati iar una dintre ele am amestecat-o cu putin colorant alimentar. Da stiu nu este sanatos dar am pus foarte putin si la retete de genul acesta chiar se cere. Le-am pus in pungute de plastic, dupa care le-am inchis intr-o cutie de plastic si le-am depozitat pentru minim 12 ore intr-un loc uscat si intunecat.


   A doua zi am framantat fondantul din nou si am folosit ulei pentru a merge treaba ca unsa. In cazul in care se sfarama si nu merge modelat, 30 secunde in cuptorul cu microunde este perfect. Cu mainile unse cu ulei am rulat, am taiat bucati, am facut bilute si am lasat artistul sa isi faca treaba.

   Bilutele sunt pentru trandafiri. Intre 2 hartii de copt, le-am turtit cu ajutorul unei linguri pana au devenit foarte subtiri.

   Pentru ca am avut nevoie de trandafiri mici, le-am taiat pe jumatate si le-am modelat exact ca in acest videoclip.


   Am mai bagat de vreo 2-3 ori la microunde pentru 10 secunde pana cand am reusit sa termin de modelat tot fondantul deoarece s-a intarit din cauza faptului ca nu am pus capacul la cutie. De aceea trebuie invelit in folie sau inchis intr-o cutie de plastic deoarece se formeaza o crusta. Fondantul ramas se pastreaza la frigider, la fel invelit in punga si inchis in cutie de plastic. 
   Iata si cateva poze cu figurinele facute din acest fondant iar reteta pentru cupcakes o puteti gasi aici.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu