luni, 26 mai 2014

Fasole galbena cu pulpe de pui


   Gata, a venit si vremea ei. Stiti cum face soricelul cand vede o bucata de cascaval? Exact asa am facut eu cand am vazut fasolea galbena. Imi place foarte mult atat cea cu sos de rosii cat si cea inabusita cu usturoi. Iamiii! Imi aduc aminte cand ne facea bunica o oala mare cu fasole inabusita cu multa ceapa si usturoi de mancam cu mamaliga pana crapam. 

Aveti nevoie de:

  • 1kg fasole galbena lata
  • 6-7 pulpe de pui dezosate
  • 300ml pulpa de rosii, passata
  • 1 legatura ceapa verde
  • 1 legatura usturoi verde
  • 1 legatura marar
  • 2-3 morcovi mici
  • 3 foi de dafin
  • 2 lingurite boia dulce
  • 1 lingurita busuioc
  • 1 lingurita oregano
  • 2 lingurite rase de sare fina
  • 1/2 lingurita piper boabe proaspat macinat
  • 5 linguri ulei de floarea soarelui


   Intr-o oala mai inalta cu putin ulei am pus pulpitele de pui (curatate de zgarciuri, spalate si taiate bucatele mai mici) pe care le-am lasat putin la rumenit.


   Eu obisnuiesc sa acopar mancarea in timpul gatiri deoarece nu fac aragazul praf si in cazul carni, poate fierbe putin in sucul propriu. Dupa ce s-a evaporat toata apa iar carnea s-a rumenit putin, am adaugat ceapa si usturoiul tocate rondele si morcovii taiati cubulete mici, binenteles dupa ce le-am curatat si spalat bine. 


   Le-am lasat pentru 2-3 minute la inabusit, dupa care am adaugat 3 pahare de apa si condimentele: boiaua dulce, foile de dafin, busuiocul, oregano, piperul si cele 2 lingurite rase de sare.


   Piperul l-am maruntit cu ajutorul unui ciocanel de bucatarie deoarece i-am dat de cap si rasnitei de piper.


   In timp ce totul fierbea la foc mic pe ochiul mare de la aragaz, am curatat repede fasolea galbena. Cum? Am rupt ambele capete spre partea cu linia mai groasa si mai inchisa la culoare.


   Daca fasolea este atoasa, se vor trage si niste mici ate. Le-am rupt in doua unde si aici daca este foarte atoasa se vor mai indeparta cateva.


   Le-am spalat bine in mai multe ape dupa care le-am adaugat in oala. Aici am facut o mica greseala deoarece am pus multa apa si nu a fost necesar deoarece au fiert foarte repede. Deci puneti apa doar cat sa le cuprinda pe toate, nu sa le si depaseasca iar daca mai este necesar, se adauga pe parcurs.

   Asa nu, este multa apa.

   Am acoperit si am lasat la fiert pentru aproximativ 20 minute dupa care am adaugat pasta de rosii. Am amestecat din nou si am lasat pentru inca 15 minute la fiert sau pana cand apa a scazut. La final am amestecat 3 lingurite de faina cu putina apa pana cand am obtinut o pasta usor lichida, dupa care am pus usor in mancare. Am lasat pentru inca 5 minute, am oprit focul si am adaugat marar proaspat tocat.

Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu