marți, 20 mai 2014

Cupcakes cu menta si ciocolata




   Gustul este perfect! Cred ca le veti indragi din clipa in care veti incepe prepararea fondantului si pana cand le veti termina... Va fi ceva munca la ele, dar cu siguranta finalul va fi unul fabulos. Cel mai bine ar fi sa faceti fondantul si prajiturile intr-o zi, iar crema si modelatul a doua zi. Hai sa trecem la treaba pentru ca sunt foarte multe de spus.

BLAT:

  •  2 oua
  • 155g zahar (3/4 cana)
  • 130ml ulei (1/2 cana)
  • 200ml lapte (3/4 cana)
  • 2 lingurite esenta de rom
  • 210g faina (1 1/2 cana)
  • 1 plic praf de copt
  • 3 linguri cacao
  • 1 lingurita scortisoara
  • 3 cuisoare pisate
  • 100g ciocolata cu lapte

CREMA DE BEZEA CU UNT:

  •  2 albusuri mari
  • 80g zahar
  • 120g unt 82% grasime (NU unt cu 65% grasime)
  • 1 lingurita esenta de menta
  • colorant alimentar

   Cu aceasta compozitie de blat, se poate face chiar si blat de tort. Trebuie doar putin insiropat si umplut cu crema. Am ales crema de bezea cu unt deoarece bezeaua se va intari putin si va fi mult mai rezistenta in cazul in care cupcakes-urile vor sta mult afara. Binenteles ca se pot orna cu alt tip de crema dar cel mai important este sa nu se uite esenta de menta pentru ca este bestiala in combinatie cu bucatele de ciocolata, cuisoare si scotisoara. Cantitatile se pot dubla cu incredere mai ales pentru blat, in schimb la crema de bezea se va pune mai putin unt.
   Daca aveti forme mari (gen briose) vor iesi in jur de 14 bucati. Am cautat toata ziua forme mai mici cat si tava cu gaurele mai mici dar in zadar. Vroiam mini cupcakes-uri dar si acestea au fost pe masura. Daca aveti forme mici, cu siguranta vor iesi mult mai multe.

   Primul pas a fost cel cu prepararea fondantului. Nu este foarte mare bataie de cap, doar ca trebuie facut cu o zi inainte. In cazul in care doriti sa faceti propriile aranjamente, pentru a face compozitia si pentru a  forma micile figurine puteti accesa: Fondant din pasta de zahar. Si nu uitati cu acest fondant se poate imbraca si un tort.


   Al doilea pas a fost cel cu prepararea aluatului: am mixat ouale cu zaharul pana cand acesta s-a dizolvat complet dupa care am adaugat ingredientele lichide astfel: uleiul turnat in fir subtire, laptele la fel si esenta de rom. Toate amestecate usor cu un tel. Dupa ce s-a omogenizat bine, am adaugat ingredientele solide astfel: praful de copt, scortisoara, cuisoarele, iar faina si cacaoa le-am cernut usor in timp ce amestecam foarte usor pentru a nu obtine o frumusete de cocoloase. La sfarsit am adaugat ciocolata taiata cubulete foarte mici.


   Am incins cuptorul la 180 grade Celsius timp in care am turnat compozitie in fiecare forma de hartie cu ajutorul unei linguri de inghetata. Doua linguri cat pentru a umple 3/4 din forma.


   Da am pus cateva boabe de fasole pentru a le sustine deoarece formele mele sunt prea scurte si largi. Le-am bagat la copt pentru aproximativ 20-25 minute. Nu-i bai daca stricati una dupa 20 minute pentru a sti cat sa le tineti deoarece la testul cu scobitoarea nu prea vor trece datorita bucatilor de ciocolata unde cu siguranta se vor topi. Eu le-am tinut fix 23 minute, timp in care au crescut foarte frumos. Dupa coacere le-am lasat pe un gratar pana la racire.

   Am facut si crema dar dupa cum spuneam mai bine ramane pe a doua zi deoarece trebuie foarte multa rabdare si deja simteam ca nu mai am picioare. Binenteles ca este alta poveste cand ai o maimutica la bord care face tumbe de cate ori are chef. Mare atentie: Bezeaua se face intr-un bol de aluminiu sau tabla bine degresat si uscat. In bol am adaugat albusurile si zaharul. Bolul l-am pus peste o oala cu apa cat 2 degete. Apa trebuie sa fie fiarta si nu trebuie sa atinga fundul bolului. Pe cel mai mic ochi de aragaz, la foc mic am amestecat zaharul pana s-a dizolvat. Indicat ar fi sa folositi un termometru alimentar si sa tineti compozitia la bain marie pana atinge temperatura de 70 grade. In cazul in care nu aveti, se va tine la bain marie fix 9 minute (testat de 2 ori). In acest timp am amestecat aproape continuu cu o lingura de lemn.


   Dupa aceste 9 minute am mixat continuu compozitia la viteza mare timp de 12 minute timp in care vasul s-a racit. Veti vedea cum devine o crema foarte alba, lucioasa si groasa. Untul l-am taiat cubulete mici si l-am adaugat in compozitie doar dupa ce totul s-a racit complet. Atentie: Se adauga pe rand pana la omogenizare la viteza mica. Nu se adauga urmatorul cub pana nu sa incorporat complet cel pus inainte. Crema se va lasa putin dar pana la terminarea untului isi va recapata forma, de aceea se folosete unt foarte gras.


   Majoritatea spun ca cel mai bine ar fi direct de la rece sau la temperatura camerei. Nici foarte rece nu este bun dar nici foarte moale deoarece compozitia se va branzi. Il scoateti din frigider si il taiati cand incepeti sa fierbeti albusurile. Pe la jumatatea operatiunii daca vi se pare ca este prea moale compozitia, bagati bolul la congelator pentru cateva minute pentru a se intari putin. Daca respectati toti pasii veti obtine o crema fina si tare. Se poate da la rece inainte de a orna pentru 30 minute sau poate chiar mai mult. Chiar si la temperatura camerei, crema se va intari putin datorita bezelei.
    In cazul in care se branzeste, exista mai multe modalitati de a remedia problema dar asta mi se pare cea mai rapida: Se fierbere 1/3 din crema in cuptorul cu microunde(1 minut sau 1 si 30 secunde) dupa care se mixeaza imediat cu restul compozitiei pana isi recapata iar forma de crema fina si tare. Binenteles totul la viteza mare. Aici aveti un filmulet pentru a vedea mai bine cum sta treaba, dar ignorati cantitatile, important este mecanismul de procesare.
   Si la final se adauga colorantul alimentar si esenta de menta in timpul mixarii. Eu am vrut sa fac, de fapt am facut dar nu prea mi-a iesit, crema duo. Am impartit crema in doua, una alba si una verde. Am intins crema verde in punga pentru ornat, dupa care am introdus capatul de plastic intr-o cana si am desfacut punga in asa fel in cat sa imi ramana o gaura in mijloc. Am ridicat putin crema verde si in gaura formata am pus crema alba.


    De ce nu prea a iesit? Deoarece trebuia mai mult verde dar nu prea ma lasat mana sa pun :). Nu mai conteaza decat faptul ca au iesit bestiale. Au o aroma subtila de menta cu bucatele de ciocolata si cuisoare.
   Binenteles fondantul l-am modelat a doua zi dupa bunul plac. Cum? Am framantat din nou fondantul, am uns mainile cu ulei, am format bilute pe care le-am intins cu o lingura si am lasat artistul sa iasa din mine.

   La fiecare reteta simt ca mai am cate ceva de spus. In cazul in care aveti intrebari, nu ezitati sa ma contactati.
 
   Spor la dulciurit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu