vineri, 9 mai 2014

Clatite sarate cu dovlecel si porumb



   De obicei nu gust mancarea pana nu o termin deoarece cand fac ceva de genul clatitelor de azi, stiu sigur ca nu mai apuca sfarsitul. Eh se pare ca inca o data imi demonstrez ca am dreptate. Drept urmare nu au iesit la numaratoare. Bine macar ca am reusit sa fac cateva poze deoarece nu va puteam prezenta reteta fara ele. Clatitele merg foarte bine ca aperitiv sau o mica gustare sau binenteles sa iti potolesti foamea. Sunt foarte gustoase cu o aroma subtila de porumb copt si dovlecel. Iamiii, gata cu vorba lunga deoarece mai sunt vreo 3-4 si imi tot sta gandul la ele.

Aveti nevoie de:

  • 200g faina
  • 1 dovlecel verde mare
  • 3 linguri pline cu boabe de porumb
  • 4 oua
  • 1 lingurita oregano uscat
  • 1 lingurita busuioc uscat
  • 1/2 linguita piper proaspat macinat
  • 1 1/2 lingurita sare
  • 2 linguri ulei de masline
  • 2 linguri de parmezan ras

   Deci cum spuneam, cat m-am tinut sa le numar si tot nu am reusit. Am inceput cu una de gust, cu a doua si tot asa :)). Vor iesi in jur de 15 bucati sau poate chiar mai multe, acum depinde si cat de mari le doriti. Eu le-am facut cu diametrul de aproximativ 10 cm.

   Intr-un bol se bat ouale impreuna cu uleiul de masline, piperul, sarea, busuiocul si oregano. Dupa ce s-au amestecat bine se adauga dovlecelul dat prin razatoare si cele 3 linguri de porumb.


 Se amesteca si se adauga parmezanul ras si faina in ploaie.


   Intr-o tigaie de teflon (sau care nu prinde) unsa cu ulei ca la clatite, se pune o lingura de compozitie si se intinde. Se tine timp de 3 minute pe fiecare parte la foc mic. Puteti face si mai subtiri si mai groase, acum depinde si cum va plac. Eu le-am fascut mai subtiri.


   Si asta este tot. Gustul este bestial, mai ales porumbul copt. Se pot manca simple sau puteti adauga langa ele branzica de vaci Moldovita care este putin sarata si mie imi place foarte mult, amestecata cu un catel de usturoi. Binenteles ca merge si fara usturoi.


   Sa aveti pofta!




2 comentarii:

  1. Cum sa rezisti la asemenea bunatate !
    Sti cum se spune pe la noi ?
    " ..cum se coace, ad-o-n coace.." !!!
    O minunatie cu oleaca de usturoi !!!
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  2. Am făcut şi eu această reţetă, însă am pus cantităţile pe jumătate deoarece am mâncat singură. La porumb am lăsat trei linguri pentru că îmi place mult. Au rezultat doua clătite mari, cât tigaia. Sunt foarte bune clătitele, aşa cum este şi sosul de legume pe care l-am repetat. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere