sâmbătă, 10 mai 2014

Budinca de gris cu lapte si cirese



   Deci normal ar fi banal, drept urmare am aruncat cateva cirese  fara samburi intr-un aluat de gris si iata budinca. Cat de usor se face din cateva cuvinte. Asa va demonstrez si cat de usor se face chiar daca mai adaug cateva cuvinte si poze. Este acea reteta pe care o facea budinca, nu, nu este grisul cu lapte care la fel il mancam cu cirese mari si coapte, asta este alta poveste. Multi nu stiu de budinca de gris coapta si insiropata cu lapte, dar totusi este o reteta foarte veche si gustoasa.

Aveti nevoie de:

  • 250-300g cirese fara samburi (sau din compot scurse bine)
  • 250g gris
  • 200g zahar
  • 800ml lapte
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 5 oua
  • 2 lingurite esenta de vanilie

Pentru decor:

  • dulceata de cirese
  • zahar pudra
Numar portii: 8-10. Timp de preparare: 40 minute. 

   Am separat galbenusurile de albusuri iar intr-un bol am amestecat galbenusurile cu 100g de zahar pana cand acesta s-a dizolvat complet.


   Am adaugat grisul in ploaie si am amestecat bine. In cazul in care compozitia este prea tare puteti adauga 2-3 linguri cu lapte.


   Intr-un bol am mixat bine albusurile pana cand acestea au devenit o spuma foarte fina si tare.


   Cu ajutorul unui tel le-am incorporat foarte usor in compozitia de gris in mai multe transe. Nu trebuie amestecat foarte repede deoarece albusurile isi vor pierde din volum si nu va mai creste budinca si atentie, nu trebuie sa ramana pete albe.


   Eu am folosit un vas de yena dar este bun orice vas rezistent la cuptor. Deci am uns vasul de yena cu putin ulei in care am adaugat compozitia de gris, am nivelat usor si am adaugat ciresele pe care le-am bagat usor in compozitie. Am folosit cirese din compot foarte mari si carnoase. Le-am gasit in Carrefour marca lor.


   Am bagat vasul in cuptor, incalzit in prealabil la 180 grade Celsius si am tinut budinca pentru 15-20 de minute pana cand dupa cum se poate vedea si in poza, aceasta a capatat o crusta aurie. Am facut aceasta budinca pe programul cu ardere sus si jos si am tinut-o la copt pentru 30 de minute timp in care s-a rumenit foarte frumos. Deci, prin urmare conteaza foarte mult ce tip de cuptor folositi si ce program. Un lucru este sigur, atunci cand este rumena, budinca este gata.


   In acest timp cat budinca a stat la copt, am incalzit laptele impreuna cu 100g zahar, coaja rasa de la o lamaie si esenta de vanilie. Cand laptele a dat in clocot l-am turnat imediat peste budinca scoasa din cuptor. Ar fi bine sa va sincronizati pentru a le termina pe amandoua in acelasi timp.


   Am lasat budinca sa absoarba tot laptele si sa se raceasca usor la temperatura camerei, dupa care am bagat-o la rece pana a doua zi.
   Dupa cum se vede, am servit aceasta bunatate cu dulceata de cirese dar binenteles ca merge si cu frisca sau inghetata.

Spor la dulciurit si sa aveti pofta ca tare buna mai este!


   Prajitura cu gris, mascarpone, ciocolata si fructe, este o reteta la care am folosit ca blat aceasta budinca.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu