luni, 28 aprilie 2014

Pulpa de porc la tigaie cu chiftelute de orez



   Imi era pofta de chiftelute de orez bine rumenite si usor crocante. Sunt foarte gustoase si merg de minune cu peste, cubulete de vita sau porc. Eh, eu am ales cubulete de porc deoarece am o reteta foarte gustoasa si aromata care merg de minune impreuna. Ele sunt crocante dar daca nu va plac puteti sa le tineti pentru cateva minute acoperite. Sa nu mai stam mult la vorba deoarece au mai ramas cateva chiftelute si nu imi sta gandul decat la ele. Iata si reteta:

Aveti nevoie de:

  • 500g carne de porc (pulpa, muschi, gulas)
  • 3 fire ceapa verde
  • 1 catel de usturoi
  • 1 lingurita rasa de boia dulce
  • ½ lingurita piper macinat
  • 1 varf lingurita de sare
  • 1 varf lingurta seminte  de chimen
  • 1 lingura sos de soia
  • 3 linguri ulei de masline
  • 1 lingurita ghimbir uscat (optional)

Pentru chiftelute:

  • 200g orez
  • 2 fire ceapa verde
  • 2 linguri marar proaspat tocat
  • 2 oua
  • 4 linguri seminte de susan
  • ½ lingurita piper
  • 1 lingurita rasa de boia dulce
  • ½ lingurita sare
  • 1 lingura sos de soia
  • ulei de floarea soarelui pentru prajit
   Ingredientele sunt pentru 2 portii. Timp de preparare: 30 minute. Chiftelute vor iesi mai multe, in jur de 20 de bucati.


   Am taiat carnea bucati mai mici, dupa care le-am amestecat cu 1 varf de linguita cu sare. Intr-o tigaie de teflon am incins 3 linguri cu ulei de masline dupa care am adaugat bucatile de carne si le-am lasat la rumenit pentru aproximativ 10 minute, la foc mediu.


    Intr-e timp, intr-o oala cu apa clocotita si un praf de sare am adaugat orezul spalat bine.  L-am fiert conform instructiunilor de pe ambalaj si am avut grija sa nu se sparga. Dupa fierbere, l-am strecurat si l-am trecut printr-un jet de apa rece.


   Peste carne am adaugat usturoiul maruntit si ghimbirul, am lasat pentru 2 minute la rumenit dupa care am adaugat ceapa verde tocata marunt.


   Dupa 2 minute am pus toate condimentele astfel: 1 lingurita rasa de boia dulce, 1/2 lingurita piper, 1 varf lingurita chimen si 1 lingura cu sos de soia. Am amestecat bine pana cand fiecare bucatica de carne a fost cuprinsa de amestecul de condimente, am lasat putin la sfarait dupa care am adugat 1 ceasca cu apa. Am acoperit si am lasat totul la foc mic pana cand nu a mai ramas pic de apa.
   Orezul l-am amestecat cu 2 oua, 1/2 lingurita sare, 1/2 lingurita piper, 4 linguri seminte de susan, 1 lingurita rasa boia dulce, 2 linguri marar proaspat tocat marunt, 1 lingura sos de soia si cele 2 fire de ceapa verde tocate marunt.


   Chiftelutele le-am facut astfel: intr-o tigaie de teflon am adaugat 4 linguri cu ulei, dupa care am adaugat cu ajutorul unei linguri gramajoare de orez. Dupa cateva secunde de sfarait, le-am turtit putin si le-am lasat la rumenit pentru aproximativ 3-4 minute pe fiecare parte. Am completat cu ulei in cazul in care nu mai aveam in ce sa le rumenesc. Chiftelutele le-am pus pe o farfurie cu un prosop de hartie sub ele.


   Asta este tot. Simplu si usor si binenteles o mancare foarte gustoasa si satioasa care cu siguranta va fi inca un succes in bucatarie in cazul in care doriti sa impresionati sau doar o simpla cina atunci cand nu stiti ce sa mai gatiti.

   Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu