luni, 7 aprilie 2014

Pate fin din ficat de pui



   Este a doua oara cand fac aceasta reteta si sunt foarte multumita de ea. Pot face cu siguranta o mare comparatie intre un pate de casa si unul cu "fainosag". Clar, cel de casa castiga detasat in fata pateului din comert. Pe langa faptul ca s-a anuntat cu sulite si trambite din ce poate fi facut un pate, mai are si prospectul acela in care scrie clar ce prostii are in el. Si sa nu dezbat prea mult aceasta problema care cu siguranta toti stim despre ce este vorba, mai bine va povestesc despre reteta mea de pate de casa. Este foarte fin si foarte aromat. Stiu ca foarte multe retete se fac si cu ceapa sau legume fierte, dar eu am ales sa fac separat putina ceapa caramelizata care merge de minune cu acest pate si paine prajita. Mmmm ce arome, sunt inconfundabile si sigur te vor face sa renunti la acea pasta facuta din prafuri care se numeste "pate".


Ingrediente:

  • 500g ficatei de pui
  • 500ml lapte
  • 4 galbenusuri fierte
  • 150g unt
  • 3 foi de dafin
  • 1 varf lingurita de cimbru
  • 1/2 lingurita piper boabe
  • 1 cuisor
  • sare

   Este foarte simplu de facut. Am curatat ficateii de acele pielite albe, dupa care i-am pus la fiert intr-o oala care nu prinde, impreuna cu laptele, frunza de dafin, piperul boabe si 1 cuisor. :) Atentie, fara sare pentru a nu ramane tari.



   Am lasat totul sa fiarba la foc mic, pana ce furculita a intrat foarte usor in ficatei. I-am strecurat si i-am pus intr-un blender.
   


   In timp ce ficateii au fiert, in alt  vas am fiert  4 oua la foc mediu, pana cand acestea au crapat, aproximativ 10 minute. Le-am trecut printr-un jet de apa rece si le-am curatat.


   Le-am pus peste ficatei impreuna cu untul taiat cubulete si un praf de sare. Am mixat toate ingredientele pana cand a iesit o crema moale si foarte parfumata, mmmmm!
   Si acesta este pateul de casa. Se depoziteaza intr-un borcanel sau o cutie de plastic cu capac, avand termen de valabilitate 3 zile.

   Si daca vreti o reteta mult mai gustoasa de atat, puteti servi impreuna cu cateva firicele de ceapa caramelizata. Iata cum se prepara:

Aveti nevoie de:

  • 1 ceapa mare
  • 1/2 zahar brun
  • 2 linguri sos de soia
  • 2 linguri ulei de masline

   Am pus ceapa taiata solzisori la calit impreuna cu uleiul de masline. Am lasat pana ce s-a rumenit putin si am adaugat zaharul si sosul de soia. Am amestecat si am lasat totul pentru 1 minut la sfarait.


   Daca nu va place sosul de soia, puteti pune mai mult zahar si 1 lingura de apa sau poate chiar 2.
  Si asta chiar este tot.

Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu