sâmbătă, 19 aprilie 2014

Pasca cu branza de vaci si stafide



   Pentru ca nu poate lipsi asa o bunatate de pe masa de Paste, iata ca mi-am ascutit si eu urechile cu aceasta pasca care a iesit buna rau. Am facut-o dupa gustul meu, cu multa branza. De ce zic ca mi-am ascutit urechile? Deoarece am pus la branza... sa fie! M-am saturat de acea pasca cu blat taaare pufos si o urma de branza. Mai, mai sa fac si fara blat. :)) Iata si reteta care cu siguranta pentru mine, dar si pentru cei pofticiosi va ramane pe primul loc in topul retetelor de pasca.

Blat

  • 500g faina pentru cozonac
  • 25g drojdie proaspata
  • 3 oua
  • 200ml lapte cald
  • 100ml ulei
  • 100g zahar
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 1 lingurita esenta de vanilie

Compozitie

  • 1kg branza de vaci
  • 5 oua
  • 100g unt moale 65% grasime
  • 150g smantana
  • 50g gris
  • 100g faina
  • 200g zahar
  • 1 lingura esenta de vanilie
  • 2 linguri esenta de rom
  • 150g stafide
  • 5 linguri lapte
  • coaja rasa de la o lamaie

   Cel mai bine este sa le pregatiti din timp pe toate pentru a nu va obosi prea tare. Din ingredientele prezentate va iesi o pasca cu diametrul de 26 cm. Deci va fi nevoie de o forma de tort sau un alt vas de aceasta marime sau poate fi chiar mai mare.

   Se face maiaua din drojdie, 1 lingua de zahar, 1 lingura faina si lapte cat sa le cuprinda. Se amesteca usor de vreo 3-4 ori si se lasa la dospit pentru aproximativ 15-20 minute.


   Stafidele se pun la hidratat cu 5 linguri de lapte si 2 linguri cu esenta de rom.


   Intr-un bol se pun faina si maiaua crescuta, se amesteca dupa care se adauga ouale pe rand amestecand dupa fiecare. Se adauga laptele, zaharul, uleiul, esenta de vanilie, coaja de lamaie si se framanta pana se obtine un aluat fraged si lipicios. Cand se desprinde foarte usor de pe marginea bolului inseamna ca este gata. Se pudreaza cu faina sub si peste aluat, se astupa cu un prosop si se da la dospit intr-un loc cald pentru aproximativ 1 ora.



   In acest timp se pregateste compozitia de branza. Iata ce branza am folosit, care imi place foarte mult deoarece nu este apoasa.


   Se amesteca untul moale cu branza de vaci pana cand nu se mai simte nici o bucatica de unt, dupa care se adauga smantana, coaja de lamaie si zaharul, se amesteca si se adauga si faina in ploaie.


  Dupa ce toate ingredientele s-au incorporat bine, se adauga galbenusurile de ou separate de albusuri, se amesteca bine si se pun si stafidele cu tot cu lapte si esenta de rom.
   In alt bol se bat spuma albusurile dupa care se incorporeaza usor in crema de branza impreuna cu cele 50g de gris.


   Dupa ce aluatul a crescut, se unge blatul de lucru cu putin ulei, iar aluatul se imparte in doua bile.


   Prima bila se intinde fara sucitor astfel in cat sa cuprinda tot fundul tavii, de 1 cm grosime.


   A doua bila se imparte in patru bile egale. Doua se pastreaza pentru sfarsit, iar doua pentru a tapeta marginea tavii. 


   Iata cum am procedat: am pus hartie de copt pe toata suprafata tavii, se poate unge si cu ulei si pudrata cu faina, am adaugat prima bila, iar cele 2 bile le-am rulat pana cand au iesit 2 snururi lungi de aproximativ 60cm lungime. Le-am rupt pentru a fi mai usor de manevrat si le-am lipit pe rand de aluatul din tava ridicand usor de jur imprejur. Am cuprins aproape toata suprafata tavi. Cele 2 bile ramase, le-am rulat la fel si le-am impletit.
   Se adauga compozitia de branza, se niveleaza si daca depaseste se poate intinde putin aluatul deoarece se va umfla si va avea de unde sa creasca. Deasupra pe margine se adauga aluatul impletit in asa fel in cat sa se sudeze cu aluatul din tava. Se unge cu oul batut bine si se toarna putin ou si pe langa pascuta pentru a fisura gaurile ramase.


   Se baga in cuptor, preincalzit la 180 grade Celsius (foc mediu). Dupa 25 minute, cam asta este timpul in care este bine rumenita, se astupa toata cu o folie de aluminiu sau foaie de copt. Se mai tine pentru aproximativ 55 minute, dupa care se ia folia de aluminiu si se mai lasa pentru 5-10 minute pana ajunge la nuanta dorita. In total 90 minute. Avand in vedere ca are foarte multe ingrediente, trebuie tinuta mai mult timp la copt. Atat timp cat are folia pe ea, nu se va arde. Se lasa la racit la temperatura camerei, insa cat timp este calda se scoate din forma si se pune pe o hartie de copt deoarece va face condens daca este tinuta in tava. 
   In poza este dupa aproximativ 10 minute de stat in cuptor, deci are de unde sa creasca aluatul asa ca nu va da pe afara daca este prea plina.
   Rezultatul final este exact cum mi-am dorit sa fie. Compozitia sa intarit si dupa ce sa racit pasca, deci aveti toata increderea ca va fi o pasca reusita si foarte gustoasa, cu multe arome, stafide si branzica, mmm! Ce bine miroase!

Sa aveti pofta si va urez sarbatori fericite alaturi de cei dragi!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu