vineri, 4 aprilie 2014

Papanasi cu branza de vaci



   Am mancat saptamana trecuta un mare papanas cu dulceata de visine si smantana putin acrisoara, mmm bun de te lingi pe degete. Azi se pare ca m-am gandit prea mult la el si chiar daca este foarte tarziu, pofta ma doborat si asa ca am trecut la treaba. Cat este ceasul? Trecut bine de ora 20. Dar ce mai conteaza, papanasul deja a prins radacini. Am bagat putin nasul prin frigider, ingrediente... avem, deci facem papanasi.


   Pentru 5 portii uriase:

  • 350g branza de vaci
  • 2 oua
  • 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu stins cu 2 lingurite suc de lamaie
  • 200g faina
  • 1 lingurita esenta vanilie
  • coaja de la o lamaie mica
  • 1 varf cutit de sare
  • ulei pentru prajit


   Intr-un bol se mixeaza ouale impreuna cu esenta de vanilie, coaja de la o lamaie, sare si bicarbonatul de sodiu stins cu suc de lamaie. Dupa ce ingredientele s-au amestecat bine, se adauga branza de vaci.


   Se mixeaza bine de tot si se adauga faina cernuta pentru a nu face cocoloase. Branza de vaci pe care am folosit-o a fost putin apoasa. Daca este mai uscata se pune mai putina faina, in jur de 150g.


   Consistenta aluatului trebuie sa fie moale, chiar daca ramane lipita pe degete. 


   Pentru a modela aluatul se pune pe masa de lucru multa faina, dupa care se adauga si aluatul. Se pudreaza bine mainile si se formeaza bilute folosind multa faina. Atentie doar pentru a le forma rotunde, nu pentru a le framanta cu faina. Vor fi moi, dar stati fara griji ca vor creste la rumenit. 
   Se face o gaura in fiecare bila si se mai modeleaza putin pe langa. Mie mi-au iesit 6 bile mari, din care una am folosit-o pentru a face bilute.



   Se pun intr-o tigaie cu ulei incins, atat cat sa le cuprinda pe jumatate sau chiar mai mult si se rumenesc la foc mediu pana ce devin aurii.


   Se servesc cu multa smantana si dulceata sau ciocolata, sau miere cum am folosit eu cu cateva fructe din compot. Mmmm, mi-am facut pofta si pot spune ca au fost foarte delicioase. 

   Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu