joi, 10 aprilie 2014

Galuste pufoase



   Tin minte ca prima data cand am facut galuste, au iesit niste pietroaie de toata frumuseteta. M-am incapatanat, nu am intrebat-o pe mama cum le face si le-am facut de capul meu. :)) A fost un fiasco total...
   Acum, dupa multe retete cu fel si fel de ingrediente, am ramas la aceasta reteta de galuste pufoase care nu as mai renunta la ea pentru nici cele mai pufoase, pufoase galuste.

Iata de ce aveti nevoie:

  • 2 oua
  • 8 linguri gris
  • 1 lingura ulei de masline
  • 1 varf cutit praf de copt
  • 1 varf cutit de sare

   Vor iesi in jur de 12-13 galuste daca folositi lingura asa cum am folosit si eu. Daca folositi o lingurita vor iesi cu siguranta mai multe.
   Se pot face separat intr-o oala cu apa daca doriti supa foarte limpede sau se pot face inainte cu 15 minute de a opri supa sau ciorba. 
   Praful de copt este optional. Am facut si fara el si au iesit la fel.

   Intr-un bol se bat ouale spuma impreuna cu sarea, dupa care se adauga in ploaie cele 8 linguri de gris, nu pline cu varf.


   Se adauga praful de copt si uleiul, dupa care se amesteca.


   Compozitia trebuie sa fie ca o pasta moale.


   Se lasa pentru 5 minute la odihnit sau daca se fac separat in alta oala, compozitia se tine pana cand apa va incepe sa dea in clocot. 
   Se amesteca usor si se trece la treaba.


   Se umezeste lingura intr-un pahar cu apa rece.


   Se taie din compozitie, aici se poate folosi si o lingurita


si se pune usor in oala cu apa clocotind la foc mediu. Se poate astepta 1 minut la prima galusca si in cazul in care se imprasite se adauga foarte putin gris in compozitie.


   Se umezeste lingura dupa fiecare utilizare pentru a indeparta surplusul de gris si pentru a nu se lipi de ea.
   Se stropesc cu 1/2 ceasca cu apa si se lasa la foc mic, acoperite, lasand aburul sa iasa timp de 10 minute.


   Asta este tot, simplu si usor!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu