marți, 22 aprilie 2014

Ciorba de loboda


   Ajung in piata la Obor sa iau branza veche de oaie, este un magazin de unde cumpar mereu o branza foarte gustoasa si untoasa si ce sa vezi? Piata plina de verdeturi, ceapa verde, spanac, urzici, loboda, stevie, leurda si multe, multe altele. Si cum este la piata cu tocmeala in mijlocul targului, uite cum ma aleg cu cinci legaturi de loboda, trei legaturi de ceapa verde din arpagic (imi repeta tanti Leana de vreo trei ori sa nu cumva sa uit pana acasa), un snop mare de leustean, trei legaturi de ridichi si jumatate de kilogram de castraveti mici romanesti unde scrie mare pe o bucata de carton. Acum daca sunt romanesti nu stiu dar la gust nu se compara cu cei din supermarket trasi in folie. Si cum ma indrept eu spre iesire, ma izbeste un miros puternic de capsuni de la o taraba plina cu varf de unde iau si un kilogram de capsuni si fug repede afara sa nu cumva sa imi mai vina si alt miros sau o alta idee.
   Am cumparat loboda si leusteanul cu gandul la o ciorbita acrita cu bors si dreasa cu zdrente de ou. O bunatate! Iata si reteta:

Aveti nevoie de:

  • 5 legaturi de loboda
  • 1 legatura de ceapa verde
  • 1 legatura de leustean
  • 1 legatura de patrunjel
  • 2 cepe
  • 2 morcovi subtirei
  • 1 pastarnac
  • sare si piper
  • 2 lingui de ulei
  • 1,5l apa
  • 400-500ml bors
  • 3 linguri orez
  • 2-3 oua (fara ou daca doriti de post)
   Ingredientele sunt pentru 6-7 portii. Timp de preparare: 1 ora. Mai puteti adauga cartofi si smantana, asta depinde si de gustul fiecaruia.


   Am curatat si spalat toate legumele si verdeturile, dupa care am adautat intr-o oala 1,5l apa, ceapa tocata marunt, morcovii taiati cubulete si pastarnacul taiat in doua (l-am scos la sfarsit) impreuna cu 1 lingurita rasa de sare si 2 linguri de ulei. Am lasat totul sa fiarba la foc mic, acoperit cu un capac timp de 30 minute.
   Intre timp am taiat radacinile si am spalat bine frunzele de loboda, am curatat ceapa verde si le-am taiat pe toate marunt.


   Dupa cele 30 minute, le-am adaugat in oala impreuna cu un praf de piper. Le-am lasat pentru 15 minute dupa care am adaugat orezul spalat bine si le-am mai lasat pentru aproximativ 10 minute.
   Borsul l-am fiert si l-am pus dupa cele 10 minute impreuna cu un praf de sare. Aici depinde de gustul fiecaruia, eu am pus 400ml de bors deoarece a fost foarte acru.
   Am lasat ciorbita pana a dat in clocot, dupa care am adaugat oul batut, amestecand cu furculita.


   Am oprit focul si am adaugat leusteanul si patrunjelul tocat marunt. Legaturile mele au fost foarte mari, asa ca am pus doar 1/2 dintr-o legatura, aproximativ 1 mana plina.
   Hmm, dupa ce am pozat ciorbita din toate unghiurile, am pus aparatul jos si am trecut la treaba. De mult nu am mai mancat asa o ciorbita gustoasa si plina de arome. Se poate mananca si rece fiind la fel de buna.

   Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu