joi, 3 aprilie 2014

Ardei, rosii si dovlecei umpluti



   Nu imi gasesc inca cuvintele pentru a incepe aceasta reteta deoarece nu am facut-o pentru o ocazie anume, ci doar de pofta care mi-a venit atunci cand am bagat nasul in frigider sa vedem ce mai gatim azi si am remarcat ca sunt toate ingredientele necesare pentru cateva legume umplute. 
   Ca tot am trecut azi pe langa o brutarie Paul, patiserie sau ce o fi ca se vand de toate, mi-am adus aminte cum statea agatat in geam un mesaj legat de vestitele lor fursecuri macarons, nu mesajul cu cate primesti gratis ci acela cu "Un macaron pour un voyage a Paris". Asa ca am o mica inspiratie pentru a descrie reteta de astazi, cum ar fi: "Un ardei umplut cu multa smantana si paine proaspata ca la mama casa", mai pe intelesul nostru ca ne-am frantuzit destul. Iata si reteta:

Aveti nevoie de:

  • 9 ardei grasi mici
  • 3 rosii medii
  • 2 dovlecei medii
  • 2 cepe 
  • 7 linguri rase orez (1/2 pahar de 250ml)
  • 500g carne tocata amestec de vita si porc
  • 200ml pulpa de rosii (pentru umplutura)
  • 300ml pulpa de rosii (sau 1 conserva de rosii in bulion)
  • 1 legatura patrunjel tocat
  • 2 oua
  • 1 lingurita rasa de sare
  • 1 lingurita rasa de piper
  • 1 lingurita boia dulce
  • 1 lingurita busuioc
  • 1 lingurita cimbru
  • 1 lingurita oregano
  • 3 foi de dafin
  • ulei de floarea soarelui

   Am inceput cu ardeii pe care i-am curatat, am scobit rosiile si am pastrat pulpa pentru final, iar dovleceii i-am taiat in doua si i-am scobit. Am avut grija sa pastrez si capacele pentru ardei si rosii, iar la dovlecei am sacrificat un ardei gras.
   Am rumenit ceapa taiata marunt in 4 linguri de ulei dupa care am adaugat 200ml pulpa de rosii. Am lasat totul sa fiarba pentru 5 minute la foc mic dupa care am adaugat si orezul spalat bine. Am amestecat si am oprit focul.


   Dupa ce s-a racit putin, am adaugat carnea, condimentele si cele 2 oua impreuna cu 1 lingurita de sare si una de piper, plus 1 lingurita de patrunjel proaspat tocat.



   Am amestecat bine dupa care am trecut la umplerea legumelor cu aceasta compozitie.




   Da, da imi vine sa le mananc si crude. Chiar recent mi-a povestit mama cum m-am infipt intr-o sarma cruda de pofta ce imi era :)). Am ramas putin dezamagita cand mi-am dat seama ca nu erau acele sarmale care le stiam eu. Sincera sa fiu imi aduc aminte mici franturi dar cred ca eram prea mica. Oare ce era in mintea mea? Sa trecem la ale noastre...
   Am pus tot patrunjelul proaspat taiat, am adaugat pulpa de rosii, un praf de sare si piper si am pus apa cat sa cuprinda toate legumele.


   Se poate pune si mai putina apa cam cat sa le cuprinda 3 sferturi, depinde si ce vas folositi. Am stropit cu ulei si le-am pus la fiert, la foc mic, acoperite dar totusi lasand aburul sa iasa, timp de 2 ore si 30 minute. Dupa ce timpul de fierbere a trecut, le-am bagat in cuptorul incins in prealabil la 200 grade pentru aproximativ 30 minute pana cand s-au rumenit putin. 
   Mmmm, nu va pot explica ce gust si ce aroma dau aceste legume umplute atunci cand sunt fierbinti si au si putina smantana pe ele. Iar sosul de rosii cu patrunjel au o savoare aparte.
   Bun, bun de te lingi pe degete!

   Sa aveti pofta!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu