duminică, 30 martie 2014

Urzici cu orez si usturoi


   Intr-o vizita rapida facuta mamei mele m-am ales cu o punga mare de urzici si iata cum azi avem in meniu mancare de urzici. Nu stiu alti cum fac urzicile dar mie imi plac cu putin orez si usturoi calit. Imi aduc aminte cand eram copil si vacantele le petreceam la bunici, mergeam la cules de urzici si pentru ca nu aveam stare, eram o droaie de nepoti, ne fugaream prin padure cu cate un fir mare de urzica de uitam de cules si de tot. Parca o si vad pe bunica cum venea dupa noi cu o nuielusa subtire si ne ascundeam care pe unde puteam. Vestita nuielusa rupta din copac o cunostea si tata care cred ca a facut putin cunostinta cu ea. Amintiri, amintiri!
   Reteta este foarte simpla si foarte gustoasa. La fel ca orice copil nu imi placeau legumele de nici o culoare. Urzicile erau pe lista neagra si mama nu stia cum sa le mai prepare. Binenteles ca acum am inceput sa pun mai putin orez fata de cum mancam cand eram copil. Iata si reteta:


Pentru 2 portii aveti nevoie de:

  • 6-7 gramezi de urzici
  • 5 catei de usturoi
  • 2 cepe mici
  • 1 mana de orez
  • 4 linguri ulei de floarea soarelui
  • 1 cana apa
  • 1 lingurita boia dulce
  • 1 lingurita busuioc
  • sare si piper
   Am estimat in jur de 6-7 gramezi de urzici care le gasim in piata la 1 leu gramada. Din aceste ingrediente vor iesi 2 portii sanatoase. 


   Iata cum am preparat aceste minunate urzici pline de vitamine. Le-am spalat foarte bine in 6-7 ape poate chiar mai bine pana nu am mai vazut nici un pic de pamant in apa. Si iata ce puteti gasi in mancare daca nu le spalati bine:


   Intr-o oala cu apa si un praf de sare am adaugat urzicile atunci cand a inceput sa dea in clocot, lasand la fiert pentru 5-6 minute.


   Dupa ce urzicile au fiert, le-am pus intr-o strecuratoare si le-am lasat putin la racit dupa care le-am tocat ca pe vinete cu un cutit cu lama mare. 


   Intr-o oala am adaugat ceapa tocata marunt impreuna cu cele 4 lingui de ulei. Dupa ce a devenit lucioasa am adaugat usturoiul maruntit bine pana ce acesta s-a rumenit putin. Am adaugat orezul spalat bine, am amestecat si am adaugat si urzicile tocate impreuna cu praful de boia dulce, busuioc sare si piper. Am amestecat bine si am adaugat apa. Am lasat la fiert pentru aproximativ 15 minute, acoperit la foc mic, dupa care am luat capacul si toate ingredientele au mai fiert pentru inca 6-7 minute pana ce acestea s-au uscat putin.


   Asta este tot, simplu si usor. 
   Sa aveti pofta!


Si pentru cei care nu tin post.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu