luni, 24 martie 2014

Tortilla cu pui si ardei copt

 

   Vreau sa va spun ca aceasta reteta este dementiala, nu te mai opresti mancand. Doar la gandul ca are pui si ardei capia copt ti se face pofta instantaneu. Nu am o reteta anume, totul am facut dupa cum mi-am dorit eu sa fie la gust, ca textura si mai ales ce mi-am dorit sa mananc. De cate ori fac o reteta noua intreb de o mie de ori ce ii lipseste, daca ii mai trebuie zahar, sare sau alte mirodenii. Astazi nu am primit nici un raspuns la toate aceste intrebari pentru ca nu au avut pe unde sa iasa. Deci, imi pare foarte rau ca nu pot transmite aceste arome prin calculator dar credeti-ma pe cuvant ca a meritat tot efortul. Daca va ganditi deja la aceasta reteta, iata si ingredientele:


   Aveti nevoie de:

  • 1 piept de pui
  • 1 lingura rasa de chilli
  • 1 lingura miere
  • 2 linguri suc de lamaie
  • 1 catel de usturoi pisat
  • 3 maini sanatoase de varza
  • 1 morcov mare
  • 2 ardei capia mari
  • 1 lingura maioneza 
  • sare
  • 11 foi tortilla (tortilla de casa)
  • 300ml sos de rosii (sos de rosii de casa)
   Cu aceste ingrediente vor iesi 11 portii.

   Va spun din start ca am folosit reteta pentru tortilla de casa si sos de rosii de casa. Nu ca nu as putea folosi si cumparate dar de cate ori fac aceste retete vad cat de bine imi ies si sunt mandra de produsul final. 

   Am inceput cu pieptul de pui pe care l-am taiat fasii subtiri.


   Am adaugat praful de chilli, mierea, 1/2 lingurita sare, usturoiul si sucul de lamaie. Dupa cum se vede in poza, am aruncat si un praf de piper dar din greseala, dupa ce mi-am dat seama ca totusi am pus chilli nu boia. :) Nu va fi foarte iute, doar atat cat trebuie. 


   Am pus totul la rece pana cand am terminat cu foile de tortilla.
   Pentru tortilla am folosit reteta de aici, doar ca am facut foile mai mici si subtiri de aproximativ 20 cm si mi-au iesit 14 foi. Nu uitati ca ele vor fi foarte fragede si moi si le puteti consuma si a doua sau a treia zi dupa ce au fost facute.
   Dupa ce am terminat cu foile de tortila, am pus fasiile de pui intr-o tigaie de teflon fara ulei  la foc mic, acoperite cu un capac.


   In urmatoarea secunda au fiert in sucul propiu pana cand nu a mai ramas nimic pe fundul tigaii. In acest timp am copt si ardeiul capia.


   Am lasat fasiile de pui la rumenit fara capac.

    Intre timp am facut si salata cu varza tocata, morcovul ras, sare si 1 lingura sanatoasa de maioneza, am amestecat si am trecut la urmatorul pas.

   Sosul de rosii l-am facut dupa aceasta reteta doar ca am pus doar 300ml pulpa de rosii si 200ml apa, in rest nu am modificat nimic. Pot spune doar ca are un gust intens si este bestial.


  In timp ce sosul de rosii a fiert la foc mic, am curatat ardeii capia si i-am taiat fasii.

   Si iata si procesul de rulare care este foarte usor. Veti avea nevoie de scobitori pentru prindere pe care le veti scoate dupa ce le asezati in farfurie.
   Am pus un strat de carne, unul de varza si 4-5 fasii de ardei copt.

   Am rulat pana la jumatatea compozitiei, am bagat marginea foii in compozitie

si cu ajutorul degetelor am strans si cealalta jumatate a compozitiei, dupa care am rulat pana la capat.

   Am bagat o scobitoare pe mijloc si am pus tortilla cu marginea in jos.
   Si cam asta este tot. Se servesc cu sosul de rosii si credeti-ma ca nu mai este valabila vorba aceea in care se spune ca am bucatarit atat de mult in cat m-am saturat, deoarece pofta abia acum incepe.

   Sa aveti pofta!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu