vineri, 28 martie 2014

Tigaie picanta

 
   Imi plac foarte mult mancarurile picante dar datorita sarcinii am ezitat consumul lor. Dar azi... ramane zi de istorie in sarcina, deci am comis-o. Acestei retete ii putem spune si "Tigaie Mexicana", dar cred ca "Tigaie picanta" este mai pe intelesul tuturor, adica sti cu ce ai de-a face. Am mancat pe saturate sau mai bine zis pe nerasuflate la cat de buna a fost. Dupa ce am terminat portia mea care a fost tare mica, vazuta de mine, mi-am mai pus doua linguri sanatoase daca tot a fost bal.
   Si pentru ca mi-am facut pofta, trebuie sa impart si cu voi aceasta reteta care pentru mine este o reteta reusita din punct de vedere gust, aroma si textura dar sa nu uit cel mai important lucru, este foarte, dar foarte gustoasa. 


   Pentru 4 portii aveti nevoie de:

  • 1 conserva de fasole boabe rosie (800g)
  • 1 conserva de porumb
  • 200ml pulpa de rosii
  • 1 ardei capia
  • 1 ardei gras verde
  • 3 cepe mici
  • 200g salam chorizo 
  • 4 catei de usturoi
  • 1 lingurita busuioc
  • 1 lingurita oregano
  • 1 lingurita boia dulce
  • 1 lingurita rasa praf de chilli
  • 3 foi de dafin
  • 3 linguri ulei
  • 200ml apa

   Binenteles ca se poate face si fara chilli, la cate mirodenii sunt, nu vad de ce nu ar fi si asa taaare gustoasa. Daca nu sunteti fani mancarurilor picante, va recomand sa puneti mult mai putin praf de chilli atunci cand veti adauga condimentele.

   Ceapa se taie marunt si se caleste in cele 3 linguri de ulei. Se adauga salamul chorizo feliat subtire si se tine la sfarait pana cand isi schimba putin culoarea.


   Dupa care se adauga ardeiul gras taiat cuburi si porumbul. Se acopera si se lasa la foc mic pentru aproximativ 10 minute.



   Dupa ce au trecut cele 10 minute, se adauga sucul de rosii, usturoiul maruntit, foile de dafin, boia, oregano, busuioc si praful de chilli. Se amesteca, se gusta si se mai arunca un praf de sare si chilli daca mai este nevoie. Am mai adaugat 1/2 lingurita chilli deoarece aceasta reteta ne place foarte picanta. 


   Se adauga si fasolea rosie si se fierb toate ingredientele pentru circa 5 minute, dupa care se pun si cele 200ml de apa.


 Se acopera si se mai lasa la fiert pentru aproximativ 10-15 minute pana cand apa se evapora dar nu de tot. Sosul nu trebuie sa fie foarte uscat.

   Noi am mancat acest fel de mancare dupa cum se vede si in poze cu lipii de casa unde puteti gasi reteta chiar aici, revizuita cu poze noi.


   Este foarte usor de facut si daca pregatiti si ingredientele din timp veti termina si foarte repede. Timp de preparare  30-35 minute.

   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu