luni, 24 martie 2014

Sos de rosii


     Acest sos de rosii il folosesc atat pentru uns blatul de pizza cat si pentru servit alaturi de pizza dar si pentru multe alte retete care merg cu acest sos. Una dintre retetele mele preferate este Tortilla cu pui si ardei copt care merg de minune atunci cand toate aromele se combina, mmmm pe noi ne-a cucerit. Este foarte gustos si aromat si il pot recomanda si ca inlocuitor de ketcup. Atata timp cat avem resurse de ce sa nu ne delectam papilele gustative.


Aveti nevoie de:

  • 500ml suc de rosii proaspat (7-8 rosii ) sau pulpa de rosii
  • 1 lingurita oregano
  • 1 lingurita busuioc
  • 1 lingurita zahar
  • 1/2 lingurita sare
  • 300g apa (1 cana)
  • 1 lingurita boia dulce sau iute
  • 1 ardei iute optional
  • 2 catei de usturoi taiati marunt


   Ador acest sos si cum am spus si mai sus merge foarte bine si pe blatul de pizza. Iata o reteta de Pizza de casa in care am folosit aceasta cantitate. Daca va ramane se poate congela.


   Sucul de rosii l-am pus la fiert impreuna cu apa, usturoiul tocat marunt, oregano, busuioc, sare, piper, boia dulce sau iute si zahar, deci toate ingredientele. Se tin la foc mic pentru aproximativ 20-30 minute.

   Si asta este tot. Nu trebuie sa fie foarte uscat deoarece se va ingrosa si dupa racire. Este foarte gustos si nu ezit sa il fac de cate ori am ocazia de a face o reteta care merge servita cu acest sos. 

   Sa aveti pofta!
   Iata cateva retete la care am folosit aceasta reteta: Pizza de casa, Tortilla cu pui si ardei copt, Spaghete de casa cu sos de rosii si chiftelute.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu