marți, 25 martie 2014

Piure fin de cartofi



   Eh, iata ca am avut o mica dilema cu aceasta reteta. Sa o pun pe blog sau nu? La gandul ca toata lumea stie sa fiarba cativa cartofi si sa ii paseze cu unt si sare am zis ce rost mai are. Dar am fost intrebata de curand cum fac "pireul" (tot mai are mama grija sa imi aduca aminte cum ii spuneam cand eram mica), ce condimente pun in el, ce cantitati folosesc si ce ii fac de este atat de pufos. Si ca tot am facut Pulpe de pui cu rosii cherry la cuptor la care am adaugat si cateva linguri de piure, am zis sa ii dau totusi mai multa atentie. Iata reteta de piure detaliata pas cu pas:

Pentru 2 portii este nevoie de:

  • 1kg cartofi
  • 80-90g unt
  • 100ml lapte
  • sare

   Mama pune si cateva cuburi de telemea de vaca sau oaie. Este foarte gustos dar nu am pus deoarece deja aveam prea multe ingrediente. De asemenea imi place sa mai adaug si morcovi, broccoli, spanac sau un amestec de legume. 

   Cartofii i-am curatat, spalat si taiat cuburi mici. Am aruncat un praf de sare intr-o oala cu apa rece si am pus si cartofii la fiert la foc mediu - mic, pentru aproximativ 40 minute sau pana ce s-au inmuiat.


  Un mic sfat: nu uitati de sare deoarece prin fierbere, cartofii absorb sarea si nu mai este nevoie sa manancati tot piureul pentru ai da de gust. :)
   Dupa ce cartofii au fiert, am scurs bine apa, i-am adaugat intr-un bol si am adaugat untul si laptele cald pentru a nu raci piureul.


   Cu un mixer am mixat toata compozitia pentru aproximativ 2-3 minute, nu mai mult deoarece devine foarte elastica. Binenteles se poate folosi si ustensila pentru pasat cartofi in cazul in care doriti sa va varsati putin nervii. Se mai adauga sare daca este nevoie si se serveste imediat.

   Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu