sâmbătă, 22 martie 2014

Pilaf cu pui si legume


   Cand ma gandesc la orez imi aduc aminte de pilaful pe care il facea mama, lipicios si foarte gustos alaturi de chiftelute cu mult usturoi si bine rumenite. Daaa si cum ma punea sa il curat inainte de al spala si eram atenta la fiecare bob de orez pana ma plictiseam si o urmaream sa vad daca era atenta atunci cand puneam mai multe gramajoare peste orezul curatat. Binenteles ca la spalat se vedea cat de bine era "curatat". Recunosc ca pilaful mamei, ramane pilaful mamei cu un gust deosebit care trezeste amintiri de cate ori ma gandesc la el. Astazi am avut pofta de un pilafior asemanator asa ca am trecut la treaba. 

Aveti nevoie de:

  • 1 piept de pui
  • 400g amestec de legume (broccoli, conopida, morcov, fasole verde, porumb, mazare, ardei)
  • 200g ciuperci
  • 1 pastarnac
  • 1 cana orez (aproximativ 230g)
  • 100ml ulei
  • 3-4 foi de dafin
  • 1 lingurita oregano
  • 1 lingurita boia dulce
  • sare
  • piper
  • 1 legatura patrunjel
  • 1 legatura marar
   Numar portii: 4

      Am taiat ceapa marunt si am calit impreuna cu cele 100ml de ulei. Dupa ce s-a rumenit, am adaugat ciupercile spalate si taiate in bucati mai mari.


   Am acoperit cu un capac si am lasat la foc mic pana cand au fiert putin in sucul propriu. Am adaugat pieptul de pui taiat cuburi, pastarnacul intreg curatat, sare si 1 cana de apa, dupa care am amestecat, am acoperit si am lasat la fiert pana cand apa a scazut dar nu de tot.


    Daca folositi legume proaspete, acum se adauga si ele. Dupa ce apa a scazut, am adaugat orezul spalat bine si legumele congelate (daca folositi legume congelate) impreuna cu sare, piper, oregano, boia dulce, foile de dafin si 2 cani de apa, aceasi cana care a fost folosita si pentru orez.


   Am amestecat dupa care am acoperit si am lasat la foc mic pana ce apa a scazut dar nu de tot. In acest timp am amestecat de 2 -3 ori maxim pentru a nu sfarama orezul si am adaugat sare deoarece parca mai trebuia putin, impreuna cu un strop de apa. Am amestecat usor si am mai tinut pe foc pana cand apa a scazut putin. Am adaugat patrunjel si marar si am servit o farfurie mareee.

   Un mic sfat: daca nu folositi toata verdeata si doriti sa ramana proaspata, se taie la codite si se depoziteaza in frigider intr-un pahar cu apa. Rezista pana la 2 saptamani daca o taiati la codite din 3 in 3 zile si schimbati apa.

   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu