marți, 11 martie 2014

Ciorba de pui cu taitei de casa



  Am primit de la socrii mei o masina de facut taitei. Cum am postat si in reteta aluat pentru taitei de casa, prima pe lista este o masina de facut taiei sau paste, iata ca acum chiar am una si trebuie pusa in practica. Recomand deoarece este foarte usor de manevrat si chiar te scuteste de multa munca. Si binenteles reteta cea mai buna pentru taiteii de casa este ciorbita de pui. Nu v-am facut inca pofta? Stati ca nu am terminat. Cu ardei iute, un mot de smantana, bors, turte calde ca la mama acasa si binenteles patrunjel si leustean proaspat tocat.
Mmmmm! Iata si reteta:

Aveti nevoie de:

  • 800-900g carne de pui (aripi, pulpe, piept, etc)
  • 2-3 morcovi
  • 1 ardei gras
  • 3 cepe medii
  • 1 pastarnac mare
  • 1 telina medie
  • 200ml suc de rosii (sau 3 rosii coapte)
  • sare si piper
  • 500l bors
  • 200g faina
  • 2 oua
  • 1 legatura patrunjel verde
  • 1 legatura leustean verde (1 1/2 lingurita uscat)
  • busuioc
  • 1 lingurita boia dulce
  • 2,5l apa

Pentru turte aveti nevoie de:

  • 250g faina
  • 1 lingurita drojdie uscata
  • 1 lingura ulei de masline
  • 160ml apa calda
  • 1 varf lingurita sare

   Am avut un pui pe care l-am impartit astfel: pulpe si aripi pentru ciorba, piptul de pui la congelator iar spatele l-am facut cu orez si morcov pentru asistentul meu personal cu patru labute, Cezar. Este inebunit dupa pui fiert asa ca am impacat si capra si varza.
   Intai de toate se spala carnea de pui si se curata de resturile de puf ramase. Se pune intr-o oala la fiert cu 1,5l de apa si putina sare. Se fierbe si se spumeaza bine de tot. Se adauga restul de apa si legumele astfel: morcovul taiat cubulete, ardeiul gras cubulete, 1 ceapa cubulete si cele 2 cepe intregi, telina intreaga si pastarnacul intreg. Binenteles curatate si spalate in prealabil. Legumele intregi le-am  injumatatit pentru a fierbe mai repede.


   Se pun cele 2 linguri de ulei, se acopera si se fierbe la foc mic pentru aproximativ 40 minute dupa care se adauga sucul de rosii sau rosiile decojite si taiate cubulete. Pentru a decoji rosiile mai usor, se tin 3-4 minute in apa fierbinte. Totul se fierbe pentru inca 30 minute dupa care se scot legumele intregi.

   Intre timp se pregateste aluatul pentru turte si pentru taitei. Se amesteca faina cu oul si se framanta bine timp de 10 minute. Aluatul rezultat se inveleste cu o folie alimentara si se baga la frigider pentru 30 minute.



   Pentru a vedea mai departe cum se formeaza taiteii puteti accesa : aluat pentru taitei de casa.
   Pentru turte, se pune intr-o ceasca drojdia cu putina apa calda pentru a se dizolva. Intr-un castron se amesteca faina si sarea , dupa care se adauga uleiul si drojdia dizolvata. Se amesteca si se adauga si apa pana se omogenizeaza. Se framanta pentru aproximativ 5 minute dupa care se astupa si se da la loc cald pana cand ii va veni randul.


   Dupa cele 30 minute, se adauga borsul fiert in prealabil si condimentele: sarea, piperul, busuiocul si boiaua dulce si se lasa la fiert cat timp se pregaesc taiteii. Puteti adauga mai putin sau mai mult bors in functie de preferinte.
   Dupa ce s-au adaugat taiteii, se da in clocot pentru aproximativ 3-4 minute, dupa care se opreste focul. Nu am folosit toata cantitatea de taitei. Ce a ramas, am pus la uscat si urmeza a fi depozitati intr-o punga de hartie.


  Se adauga patrunjelul si leusteanul tocat marunt si se acopera cu un capac. Puteti pune mai putina verdeata daca legaturile sunt mari si adaugati in farfurie daca este cazul.
 
   Aluatul pentru turte dupa ce a crescut frumos, se framanta si se ruleaza.


 Se taie in 5 bucati si se formeaza cocute mai mici, mai mari, mai groase sau mai subtiri.
 Cu un sucitor si un praf de faina vor iesi minuni.


 Se lasa pentru 5 minute la odihnit dupa care se coc intr-o tigaie care nu prinde, fara ulei, timp de 5 minute pe ambele parti, la foc mediu si se acopera cu un capac pana vor fi servite. Pentru o reteta mai amanuntita puteti accesa reteta: Turte calde.
 Asta este tot! Se serveste cum spuneam: cu ardei iute, smantana si turate, o nebunie.

   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu