marți, 11 februarie 2014

Spanac cu smantana


   Spanacul poate fi facut in multe feluri. Astazi am ales o reteta rapida si simpla pentru micul dejun si binenteles si pofta este mare cand cere bebe. Sincera sa fiu in copilarie nu mancam spanac dar am vazut cat de sanatos este si o reteta cu mai putine adaosuri este mult mai gustoasa.


Ingrediente pentru 2 portii:

  • 600g spanac (crud sau congelat)
  • 50 g unt
  • 2 linguri cu varf de smantana
  • 1 catel de usturoi
  • sare si piper
  • 2 oua
  • fulgi de ardei pentru decor (optional)

   Eu am folosit spanac congelat deoarece aveam o punga in congelator si imi statea de mult gandul la ea. In cazul in care folositi spanac crud trebuie curatat, oparit in apa cu sare si nu din urma tocat mai mare sau mai mic in functie de cum preferati.
   Intr-o tigaie teflonata, am topit untul. Un mic sfat: puneti o lingura de ulei impreuna cu untul si amestecati din cand in cand pana se topeste si face bulburuci. Il ajuta sa isi pastreze aroma si nu se arde. Am tocat usturoiul marunt si l-am pus peste untul incins lasand sa sfaraie putin timp pentru aproximativ un minut. Am adaugat spanacul si l-am lasat la foc mediu 20 min, amestecand din cand in cand. Eu l-am facut mai uscat asa ca l-am tinut un pic mai mult pe foc. Am adaugat smantana, sare si piper dupa gust, lasand aproximativ 5 min pe foc. 

  La piece de resistance: oul (aviz amatorilor Master Chef). L-am prajit in 3 linguri de ulei la foc mediu.


   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu