marți, 18 februarie 2014

Sos crema de usturoi

   

   Este un sos crema inlocuitor in unele cazuri pentru maioneza; sos pentru carne fripta, prajita sau la cuptor; pentru cartofi copti, fierti sau prajiti. Se poate consuma cald alaturi de carne facuta la cuptor sau cartofi copti (sunt cateva retete pe care le-am postat si voi posta) dar si rece alaturi de cartofi sau carne prajita. Recent am folosit si ca inlocuitor de usturoi in omleta aromata dupa ce mi-a ramas din reteta de cartofi copti. Poate fi pastrat la frigider dar si refrigerat. 


Aveti nevoi de:

  • 1 capatana usturoi
  • 2 catei de usturoi
  • 1 ceapa
  • 1 bucata mica telina
  • 1 cartof mediu (sau 2 mai mici)
  • 1 lingura unt
  • 1 lingura smantana
  • 1 lingurita otet balsamic
  • sare si piper
  • 1 lingurita de marar verde (optional)

   Intr-o oala puneti la fiert cartoful impreuna cu ceapa, telina si capatana de usturoi, toate curatate, taiate si spalate. Timp de fierbere aproximativ 30 min, la foc mediu.
   Dupa ce au fiert legumele pentru dressing, scurgeti de apa si puneti in blender impreuna cu 1 lingura de unt. Mixati pana devine o crema dupa care opriti, adaugati 2 catei de usturoi zdrobiti, smantana, lingurita de otet balsamic, sare, piper si mixati din nou pana toate ingredientele s-au amestecat. 

   Mai puteti adauga marar proaspat tocat marunt pentru a da o alta savoare.

   Sa aveti pofta!


2 comentarii:

  1. Tocmai am făcut acest sos şi l-am mâncat cu cartofi la cuptor. Îmi place reţeta, am notat-o să o mai repet. Mulţumesc.

    RăspundețiȘtergere