vineri, 28 februarie 2014

Foi de lasagna cu ton si smantana



   Daca doriti o reteta de paste noua si cu alt gust fata de obisnuitele paste cu sos de rosii, va recomand aceasta reteta foarte usor de preparat si foarte, foarte gustoasa. A devenit o obisnuinta pentru noi sa mancam acest fel de mancare cand dorim peste sau paste. 


Aveti nevoie de: 

  • 200g foi de lasagna (pene sau spaghette de casa)
  • 200g smantana
  • 1 conserva ton in apa sau ulei
  • 200g mix de legume mexican (fasole verde, porumb, ardei si mazare)
  • 1 ceapa medie
  • sare si piper
  • 1 catel de usturoi subtire feliat
  •  ulei de masline
  • parmezan ras


   Din aceste ingrediente vor iesi 2 portii sanatoase. Daca aveti si un pitic ajung cele 200g paste.
   Pentru aceasta reteta de obicei folosesc spaghette Barilla nr.5 dar azi am folosit foi de lasagna, care au iesit foarte, foarte gustoase. Daca nu sunteti obisnuiti cu pastele in diferite forme, va recomand Barilla pentru inceput.

   Se pune o oala cu apa si sare la fiert. Intre timp se curata ceapa, se spala si se taie marunt, dupa care se caleste in 2 linguri de ulei de masline pana cand incepe sa luceasca. 


  Se adauga usturoiul se tine pe foc timp de 30 de secunde dupa care se pun legumele si se acopera cu un capac lasand totul sa fiarba pana cand se dezgheata (legumele congelate).
    Dupa ce au sfarait putin se adauga 1 ceasca de apa si se aduce la fierbere pentru 2 -3 minute. Se adauga smantana, se acopera si se lasa la foc mic pentru 8-10 minute. Atentie, nu trebuie sa devina cremoasa. Se adauga tonul, sarea si piperul si se mai lasa la fiert pentru inca 5 minute.


   Intre timp apa va fierbe si se vor adauga pastele sau foile de lasagna preparate conform instructiunilor de pe ambalaj.

   Foile mele, au fost luate din Lidl, uscate, care pe pachet aveau mentiunea ca "nu necesita fierbere". Nu cred! Pentru ce am eu nevoie necesita fierbere.
   Se scurg de apa si se stropesc cu ulei de masline pentru a nu se lipi.
   Iata ce am facut eu cu ele:

   Le-am rupt pe toate fasii. Se pot face chiar si mai subtiri de atat.
   Se adauga peste sosul nostru de smantana cu ton, se amesteca bine, se acopera si se opreste focul. Se servesc dupa 5 minute cu parmezan ras. Sunt o nebunie!

   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu