sâmbătă, 15 februarie 2014

Lasagna cu carne de vita si mozzarella


   De cateva zile imi flutura pe la urechi: ''De cand nu am mai mancat lasagna!, cand facem lasagna?, ce pofta imi este de lasagna.'' si asa ca, m-am conformat. Astazi vin cu o reteta revizuita si modificata decat cea originala si sunt chiar mandra deoarece a iesit exact cum imi doream. Vorba aia: ''cate bordeiuri, atatea obiceiuri''. Este foarte gustoasa, garantat!

   Recent am citit intr-o carte de bucate foarte veche de altfel din 1936, inceputul unei retete: '' Se jumuleste o gaina [...] '' si ma gandeam cat de mult am avansat. Acum daca vrei sa jumulesti o gaina, nu ai de unde. 
   

Se ia:

  • 2 linguri ulei de masline
  • 1 ceapa tocata marunt
  • 2 catei usturoi tocati marunt
  • 1 ardei rosu mic tocat marunt (sau fulgi de ardei)
  • 4 cuisoare
  • 1 varf cutit de nucsoara
  • 800g carne tocata de vita
  • 200g carne tocata de porc
  • 1 lingurita rozmarin uscat
  • 1 lingurita salvie uscata
  • 1 lingura patrunjel proaspat
  • 2 frunze dafin
  • 1 lingurita busuioc uscat
  • 200g suc de rosii passata
  • 200ml vin rosu (optional)
  • 800ml apa
  • sare si piper
  • 250g foi de lasagna
  • 200g parmezan ras
  • 100g mozzarella rasa

Pentru sosul bechamel:

  • 800ml lapte
  • 50g unt
  • 70g faina
  • 1 ceapa
  • 1 foaie de dafin
  • 1 catel usturoi
  • 4 cuisoare
  • 1 varf cutit de nucsoara
  • sare si piper
   Intr-o tigaie mai inalta caliti in uleiul de masline ceapa, ardeiul, cuisoarele si nucsoara, pana cand ceapa devine moale. Adaugati usturoiul si lasati la sfarait pentru maxim 30 de secunde. Adaugati carnea si amestecati continuu aproximativ 5 minute. Adaugati rozmarin, salvie, patrunjel, frunzele de dafin, busuioc, sare si piper. Lasati la rumenit dupa care adaugati pasta de rosii si amestecati. Puneti 800ml de apa si acoperiti, lasand totul sa fiarba la foc mic timp de 1 ora amestecand din cand in cand. Este gata atunci cand toata apa s-a evaporat, dar aveti grija sa nu uscati compozitia de tot. Intre timp se prepara sosul bechamel. 
   Intr-o oala, puneti la fiert laptele, ceapa taiata in doua, cuisoarele, frunza de dafin si nucsoara. Cand incepe sa fiarba indepartati de pe foc si lasati la infuzat timp de 10 minute. 
   In alta oala topiti untul dupa care adaugati faina in ploaie si amestecati continuu timp de 3 minute. Strecurati usor laptele peste pasta formata avand grija sa nu faca cocoloase. Reduceti focul la mic, adaugati sare si piper si lasati sa fiarba timp de 10 minute.
   Va recomand ca foile de lasagna sa le fierbeti inainte de a le folosi conform instructiunilor de pe ambalaj, deoarece riscati sa nu se faca foarte bine si sa ramana tari. Dupa ce le-ati fiert, puneti apa rece peste ele impreuna cu o lingura de ulei pentru a nu se lipi.
   Am folosit un vas de yena cu dimensiunea de 20x30. Va recomand un vas mai inalt de 5 cm. Al meu a fost plin ochi si cat pe ce sa dea pe afara. Puneti un strat foarte subtire de carne, foi, carne, sos bechamel, parmezan ras si iar carne, foi, sos bechamel si parmezan ras. Bagati in cuptorul incins in prealabil la 180 grade, aproximativ 35 minute. Se scoate din cuptor si se lasa la odihnit 20 minute dupa care se poate servii. Inainte cu 10 minute de a scoate lasagna din cuptor se adauga si mozzarella rasa si se tine pana cand se rumeneste usor.

   Am fiert carnea inainte deoarece este mult mai frageda. Am facut lasagna la un timp mai mare de coacere fara a fierbe carnea si nu s-a gatit bine.
   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu