joi, 20 februarie 2014

Crackers cu rozmarin



    Pentru iubitorii de humus, sos mexican sau sos de usturoi sau orice fel de combinatie recomand aceasta reteta de crackers. Este rapida, usoara si de altfel se poate personaliza in functie de ingredientele din casa. 


Aveti nevoie de:

  • 250g faina
  • 1/2 cana de apa
  • 1 lingura rasa de rozmarin uscat
  • 5 masline kalamata fara samburi
  • 4 linguri de unt rece
  • 1/2 lingurita de sare
  • 1/2 lingurita piper
  • 1 lingurita praf de copt


   Cu ingredientele mentionate, vor iesi 2 tavi de cuptor. Am pus faina, rozmarinul, sarea, piperul, praful de copt si maslinele intr-un blender. Le puteti pune si intr-un castron dar daca avem blender de ce sa nu il folosim. Am mixat pana cand toate ingredientele s-au amestecat. 


   Am adaugat untul si am continuat cu mixatul. Dupa ce s-au incorporat bine toate ingredientele, am pus totul intr-un castron, am adaugat apa usor si am continuat cu framantatul pana cand am obtinut un aluat elastic si putin moale. Atentie nu trebuie sa se lipeasca de maini. Daca se lipeste mai adaugati o lingura de faina dar daca urmati cantitatea de ingrediente nu are cum sa nu va iasa.



   Am pudrat cu faina masa de lucru si am intins aluatul. Nu uitati sa mai aruncati cu putina faina sub foaie pentru a fi mai usor de manevrat. Foaia trebuie sa fie subtire dar nu transparenta.

   Cu ajutorul unui cutit (am folosit un cutit pentru pizza) foarte usor de manevrat, am taiat foaia in forma de patratele.



   Intr-o tava de copt am pus o foaie de copt peste care am adaugat patratelele de aluat. Am uns cu ou (daca nu aveti o pensula puteti folosii fundul unei lingure dar nu apasati pe aluat) si am aruncat cateva seminte de susan si in. Se baga in cuptorul incins in prealabil la 180 grade, pentru 20 minute. 
   Puteti personaliza reteta si puteti pune alte condimente, puteti renunta la masline, puteti pune parmezan, cu putina imaginatie veti face cei mai gustosi crackersi si ii puteti consuma cu ce sos doriti. Eu am folosit sos mexican cu porumb si ardei.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu