luni, 17 februarie 2014

Ciorba de fasole cu afumatura

 

   Se pare ca avem si a doua pofta de graviduta (prima a fost salata de icre cu paine alba pufoasa la care m-am gandit o noapte intreaga si bebe a jucat tontoroiul in burtica; voi scrie si reteta de salata de icre cat de curand, foarte usoara de altfel), ciorba de fasole cu bors, afumatura si la piece de resistance...ceapa rosie. 

Avem nevoie de:

  • 400g fasole boabe
  • 500g scaricica afumata 
  • 1 morcov mare (sau 2 mai mici)
  • 1 ardei gras rosu
  • 1 ardei gras verde
  • 2 cepe mari
  • 400g suc de rosii (sau 4-5 rosii mari)
  • 100ml ulei
  • 1 lingurita boia dulce
  • 1 lingurita cimbru
  • 2-3 foi de dafin
  • sare si piper
  • 250ml bors
  • 2,5 l apa
  • 1 mana marar verde tocat 
   Reteta este pentru 5 portii. 

   Fasolea va recomand sa o puneti de cu seara in apa cu sare pentru a nu fierbe toata ziua la ea si a scapa de efectele nedorite pe care aceasta leguma le creaza :). Este fasole care fierbe si in 30 minute dar ce facem cand dam peste fasole veche si fierbem 5-6 ore. 
   Am fiert fasolea in 3 ape si abia a 4 am pregatit-o pentru ciorbita. Am pus intr-o oala 2,5 litri de apa impreuna cu fasolea si scaricica afumata, taiata. 
   Va recomand scaricica afumata sa o dati intr-un clocot inainte de a o pune in ciorbita pentru a indeparta gustul puternic de afumatura (trebuie sa mai simtim si gustul legumelor) si excesul de sare. Am adaugat ardeiul si morcovul curatate si taiate cubulete, condimentele, sare, piper si foile de dafin. Am acoperit si am lasat la foc mic pana cand fasolea a fiert. Nu uitati sa indepartati putin capacul. 
   Intr-o tigaie am incins uleiul adaugand ceapa tocata marunt si dupa aproximativ 3 minute am adaugat sucul de rosii. In cazul in care folositi rosii proaspete, taiati cubulete si lasati la calit pana se inmoaie. Am pus continutul in ciorbita pana a dat in clocot si am adaugat borsul fiert in prealabil. Am lasat aproximativ 5 minute dupa care am adaugat marar si am oprit focul. 
   Si vorba mamei mele: Moartea pasiunii ce a urmat dupa...

Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu