joi, 27 februarie 2014

Briose cu broccoli si morcovi

   

   Imi place foarte mult broccoli tras in unt la tigaie si ...cam atat. Da, este o leguma pe care nu o prea tolerez si imi pare rau avand in vedere proprietatile pe care le are. Nu zic ca nu incerc si alte combinatii cu broccoli doar, doar poate pot manca aceasta leguma preparata si in alt mod. Pana cand am gustat la o prietena o briosa cu spanac si broccoli si mi-a placut foarte mult. In sfarsit mai pot adauga o reteta in portofoliul acestei legume. Am modificat putin reteta si iata ce a iesit:


Pentru baza de briose aveti nevoie de:

  • 250g faina
  • 3 oua
  • 1 plic praf de copt
  • 150 ml lapte
  • 70g unt topit
  • sare si piper
  • oregano
  • 5g zahar brun (1 pliculet sau 1 lingurita rasa)

   Vor iesi 12 briose destul de maricele. Intr-un castron se amesteca ingredientele in urmatoarea ordine: se bat bine oule impreuna cu zaharul, dupa care se adauga laptele, untul topit (daca este cald puneti cate putin) si la final sarea, piperul si oregano.

   In alt castron se amesteca faina si praful de copt. Peste continutul lichid, se adauga amestecul de faina in ploaie, amestecand in continuare pana la omogenizare. Aveti grija sa nu faca cocoloase. Trebuie sa aiba consistenta unei smantani grase.




   Pentru umplutura aveti nevoie de:

  • broccoli
  • morcov
  • 1 lingurita unt
  • sare si piper

   Legumele le-am luat congelate intr-un mix de legume, de asta se vede si ceva alb in poza deoarece am strecurat si putina conopida. O alta leguma care imi da batai de cap.



   Daca legumele sunt crude, se fierb inainte cu putina sare.

   Se toaca legumele marunt, cam 4-5 maini de legume congelate, si se arunca in tigaia incinsa cu unt. Se adauga sare si piper si se lasa sa scada pana se rumenesc putin.


   Atentie nu puneti legumele pline cu apa deoarece nu vor mai creste. Cu cat sunt mai uscate, cu atat mai bine.



   Se pun peste amestecul de faina, se amesteca si se toarna in forme speciale pentru briose cu hartie de copt, tavi sau de silicon. Daca nu aveti hartie de copt, se ung formele cu putin ulei si se presara faina.




   Se baga in cuptorul preincalzit la 180 grade, pentru aproximativ 20 minute pana cand se rumenesc.

   Gustul este exceptional! Urmatoarea reteta pe lista va fi supa crema de broccoli. Am prins curaj.

Sa aveti pofta si nu ezitati sa faceti aceasta reteta. Baza pentru briose este jos palaria. Ai impresia ca mananci o prajitura doar ca nu este dulce.

   Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu